Ankara Ticaret Odası'nda Sosyal Medyanın Ticaret Hayatına Etkileri Konuşuldu Ankara Ticaret Odası'nda Sosyal Medyanın Ticaret Hayatına Etkileri Konuşuldu
 

Küresel talebin Türkiye’nin ihracatında belirleyici rol oynadığını vurgulayan TİM Başkanı Mustafa Gültepe, “Ekonometrik modelleme yöntemlerinden faydalanarak bir ihracat tahmini hazırladık. Mevcut bulgular ışığında küresel gelir düzeyindeki ivme kaybına bağlı olarak bir yavaşlama hakim" diye konuştu.

Türkiye İhracatçılar Meclisi, ihracat raporu serisinde beşinci çalışmasını tamamladı. ‘İhracat 2023 Raporu’ başlığı ile hazırlanan çalışmada, Türkiye’nin 2023 yılı ihracatı 264,7 milyar dolar olarak öngörüldü. TİM Başkanı Mustafa Gültepe’nin dijitale verdiği önem dolayısıyla dijital ortamda hazırlanan raporda hem küresel ticareti hem de Türkiye’nin ihracatını kapsayan gelişmelere yer verildi. Başkan Mustafa Gültepe, her yıl düzenli olarak hazırladıkları ihracat raporunda güvenilir kaynaklardan elde edilen verileri bilgiye dönüştürdüklerini ifade etti. "Global büyümede yavaşlamanın ihracatımıza olası yansımalarına odaklandık. Çünkü Türkiye’nin ihracatı global ekonomilerindeki büyümeyle doğrudan ilişkili. Küresel talep ihracatımız açısından belirleyici rol oynuyor." açıklamasında bulundu.  

Türkiye'de ihracat, son üç yılda küresel ihracattan hızlı büyüdü

Türkiye 2022’de hem mal hem de hizmet ihracatında en yüksek yıllık değerlere ulaştı. 2022’de 254,2 milyar dolarlık mal ihracatı, 90,3 milyar dolarlık da hizmet ihracatı gerçekleştirildi. Türkiye’nin küresel ihracattan aldığı pay yüzde 1,02’ye yükseldi. Türkiye’nin ihracatı son 3 yılda küresel ihracattan hızlı büyüdü. Böyle küresel ihracattan alınan pay en büyük seviyeye çıktı. 2020 yılının 3. çeyreğinden itibaren hem dünya genelinde hem de Türkiye özelinde ihracatta birim değer artışı yaşandı. Küresel ölçekte görülen yüksek enflasyon, Türkiye’nin ihracat birim fiyatlarında yukarı yönlü bir etki oluşturdu. 2023 yılındaki küresel riskler, jeopolitik, ekonomik, çevresel, sosyal ve teknolojik olmak üzere beş kategoride analiz edildi. Teknolojik ve çevresel riskler orta ve uzun vadede risk merkezinde yer alıyor. Rapora göre ihracatçıların özellikle gelişmiş ülkelerdeki pazar payları korumaya yönelik geçici adımlar atmalarının orta vadede faydalı olması bekleniyor.