TİM Başkanı Mustafa Gültepe, bugün İstanbul Fuar Merkezi’nde kapılarını açan Texhibition İstanbul Fuarı’nda açıklamalarda bulundu. Gültepe, yeni dönemde et ve tırnak gibi olan iki sektördeki ihracat hedeflerini belirtti. Gültepe, hazır giyimde 40, tekstilde ise 20 milyar dolarlık ihracat hedeflediklerini açıkladı.
Dünya tekstil sektörünün önemli buluşma noktalarından birisi haline gelen Texhibition İstanbul Kumaş ve Tekstil Aksesuarları Fuarı kapılarını açtı. 6-8 Mart tarihleri boyunca sektörün öncü markalarını ve firmalarını İstanbul Fuar Merkezi’nde bir araya getirecek olan fuarda, 400’ün üzerinde yerli üretici 20 binden fazla nitelikli alıcı ile buluşacak.
Düzenlenen fuarın açılışında konuşmalarını gerçekleştiren TİM Başkanı Mustafa Gültepe, tekstil sektörünün önemine değindi. Tekstil ve hazım giyim sektörlerinin ülkenin sanayileşmesinde, kalkınmasında, istihdamında ve dışa açılmasında önemli bir yeri olduğunu belirten Gültepe, ‘’Beşincisi düzenlenen Texhibition Fuarı'nda sizlerle bir arada olmaktan büyük mutluluk duyuyorum. Tekstil ve hazır giyim sektörlerimizin bu ülkenin sanayileşmesinde, kalkınmasında, istihdamında ve dışa açılmasında özel bir yeri var. Ülkemizde sanayileşme bu iki sektörle başladı. 80’li yıllarda dışa açılmanın öncülüğünü yine bu iki sektör yaptı. Yıllarca bu iki sektör ihracatta zirvedeydi. 550’yi aşkın katılımcının yer aldığı fuarımıza 30 bin ziyaretçi bekleniyor. Elbette bu büyük ilginin ihracatımıza pozitif yansımaları olacak’’ dedi.
Gültepe, ‘’Her iki sektörde küresel oyuncuyuz. Etle tırnak gibi birbirinden ayrı düşünemeyeceğimiz tekstil ve hazır giyimde 2022'yi 32 milyar dolara yakın ihracatla kapattık. 2023’te gerek küresel pazarlardaki daralma, gerekse yüksek maliyet artışlarına bağlı olarak rekabetçiliğimizi kaybettiğimiz için hedeflerimizin gerisinde kaldık. Geçen yılı yaklaşık 29 milyar dolarla tamamladık. Bu yılın ilk iki ayında da yaklaşık 4,8 milyar dolarla yine hedeflerimizin gerisindeyiz. Elbette bu istediğimiz bir sonuç değil. Ama ticarette işler her zaman istediğimiz gibi gitmiyor. Bizim dışımızda gelişen nedenlerle inişler ve çıkışlar olabiliyor. Her şeye rağmen biz moralimizi bozmadık, bozmuyoruz. Nitekim en kötüsünün geride kaldığını söyleyebilirim’’ ifadelerini kullandı.
"600'e yakın ziyaretçinin katıldığı IFCO Fuarı'nda rekor kırdık"
Geçtiğimiz aylarda beşincisini düzenledikleri IFCO hakkında açıklamalarda bulunan Gültepe, ‘’Bir ay önce bu salonlarda İstanbul Hazır Giyim ve Moda Fuarı, IFCO’nun beşincisini düzenledik. 600’e yakın firmamızın katıldığı fuarda ziyaretçi rekoru kırdık. Dile kolay, 159 ülkeden 15 bini yabancı, 38 bin 500 ziyaretçi ağırladık. Firmalarımız bir yandan müşterileriyle mevcut ilişkilerini derinleştirirken bir yandan da yeni iş birliklerinin temellerini attılar" ifadelerini kullandı. Texhibition Fuarı’nın beşincisine de çok yoğun bir ilgi olduğunu belirten Gültepe, 550’yi aşkın katılımcının yer aldığı fuara 30 bin ziyaretçi beklendiğini açıkladı.
Gültepe sözlerini şöyle sürdürdü;
"Elbette bu büyük ilginin ihracatımıza pozitif yansımaları olacak. Yılın ikinci yarısında küresel pazarların canlanmasıyla birlikte hem hazır giyim hem de tekstil ihracatımızda ibre yeniden yukarıya dönecek. Bu konuda hiç şüphe duymuyorum. Çünkü Türkiye, tekstil ve hazır giyim üretiminde marka ülke. Kaliteli üretimimizle, hızımızla, sosyal sorumluluk kriterlerimizle ve Avrupa gibi büyük bir pazara yakınlığımızla rakiplerimizden ayrışıyoruz. Bütün bu avantajlarımızın yanı sıra sürdürülebilir üretim ve yeşil dönüşümü de fırsata çevirmek için çalışıyoruz. Hem tekstil hem de hazır giyim Yeşil Mutabakat’a uyum için yol haritasını hazırladı, uygulama sürecini başlattı. Çünkü biz her zaman olaya uzun vadeli bakıyoruz. Hazır giyimde 40, tekstilde 20 milyar dolarlık ihracat hedefimiz var. Konjonktürel nedenlerle gecikmeler olabilir ama biz mevcut potansiyelimizle bu hedeflerin çok uzak olmadığını biliyoruz. Evet ihracatta küresel konjonktür önemli. Talebi ve riskleri önceden doğru okuyabilmek gerekiyor"