Kira sözleşmelerinde yeni dönem: 12 Aylık TÜFE ortalaması belirleyici olacak Kira sözleşmelerinde yeni dönem: 12 Aylık TÜFE ortalaması belirleyici olacak
Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF) tarafından düzenlenen ve binlerce paydaşı bir araya getiren Yerel Zincirler Buluşuyor (YZB) 2023 etkinliği, ‘’Birlik-Beraberlik’’ temasıyla İstanbul Haliç Kongre Merkezi’nde kapılarını açtı. Türkiye Perakendeciler Federasyonu tarafından düzenlenen Yerel Zincirler Buluşuyor (YZB) etkinliği bugün İstanbul Haliç Kongre Merkezi’nde başladı. Etkinlikte, üreticiden tedarikçiye, perakendecilerden sektöre hizmet sunan firmalara kadar binlerce paydaş bir araya geldi. Etkinlik açılışına TPF Başkanı Ömer Düzgün ve Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu, İTO Başkanı Şekib Avdagiç katılım sağladı. Açılışta konuşmalarını gerçekleştiren Hisarcıklıoğlu, 14’üncüsü gerçekleştirilen etkinliğin tanınan bir marka haline geldiğini belirtti ve son 10 yılda 8 defa katıldığını vurguladı. TOBB Başkanı M.Rifat Hisarcıklıoğlu, konuşmasında perakende sektöründeki ekonomi kısmına değindi. Aynı ürünün aynı ambalaj içinde ancak daha düşük gramajla sunularak tüketicinin aldatıldığını belirten Hisarcıklıoğlu, ‘’Bu esasında tüm sektörün yaşadığı bir sorun. Bunun önüne geçmek üzere, perakende satışa sunulan ürünlere 'standart gramaj uygulaması' getirmeyi konuşmalıyız’’ dedi. Hisarcıklıoğlu, perakende sektörünün ekonominin öncü göstergesi olduğunu vurgulayarak, tüm dünyada da perakende verilerinin kritik ekonomik gösterge olarak kullanıldığını aktardı. Türkiye'nin büyümesinde perakende sektörünün gelişmesinin payı ve katkısının büyük olduğunu ifade eden Hisarcıklıoğlu, ‘’Zira perakende sektörü, hem yerel ekonomiyi büyütüp imalatı artırmakta hem de yerel kaynakların yerel KOBİ'ler tarafından işlenerek pazarlara sunulmasını sağlamaktadır. Yerel zincirlerimiz de bu sektörün lokomotifidir’’ ifadelerini kullandı. ‘’Gündemimizde kullanıcı dostu dijital mecra tasarımları, mobil uyumluluk olmalı’’ Hisarcıklıoğlu, eskiden alışverişlerin tek noktadan yapıldığını, şimdi ise markerlerden hızlı teslimat şirketlerine kadar çok fazla alternatif bulunduğunu aktararak, şöyle devam etti: ‘’Alternatifin bu kadar çok olduğu yerde, yerel marketler olarak, 'bunlardan nasıl ayrışabiliriz' sorusuna cevap bulabilmemiz gerekir. Diğer yandan eski tüketici profili de yok. Hayat hızla dijitale doğru evriliyor. Tüketici dijitalde, alışverişini de dijitale taşıyor. Ürün incelemesi, ürün kıyaslaması, ne, nerede, nasıl sorgusu, marka deneyimi, tecrübe paylaşımı, hepsi internette. Bunlara kim daha rahat cevap verebiliyorsa onun şansı daha çok olacak. Teknolojiye ayak uyduramayan geri kalacak. Gelecek e-ticarette ve mobil uygulamalarda... Bunlara da en hızlı sizler adapte olabilirsiniz. Bu nedenle gündemimizde; kullanıcı dostu dijital mecra tasarımları, mobil uyumluluk, online iş yapma stratejileri, dijital görünürlük olmalı’’ ifadelerini kullandı. "Yerel zincirler, rekabet gücünü hızla kaybediyor" Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF) Başkanı Ömer Düzgün de sektörün hızla büyüyen sorunlarına ve gelecekteki tehditlere dikkati çekerek, tüm sektör oyuncularını bir araya gelmeye davet etti. Türkiye genelinde market mağaza sayılarının 51 bini aştığını belirten Düzgün, "Gıda perakendesinin güvencesi olan yerel zincirler, rekabet gücünü hızla kaybediyor. Bir tarafta 46 bini aşkın discount ve ulusal zincir, diğer tarafta 5 bin 500 yerel zincir. Sektörün tüm tarafları ortak hareket etmezse sadece yerel zincirler değil, yerli üreticiler ve tüm ekosistem kaybedecek. Mağaza açılışlarına yönelik önlem alınmazsa 3 kuşak bu işi yapan yerel zincirler tekelleşmeye yenik düşecek’’ ifadelerini kullandı.
Editör: Eslem Nur KARAMAN