Türkiye Sigorta, 2025 yılında enflasyonun ve sektörün büyümesinin üzerinde prim artışı hedefliyor. Anadolu Ajansı ile "İş Dünyası Sohbetleri"nde konuşan Genel Müdür Taha Çakmak, şirketin inovasyon ve müşteri odaklı çözümlerle pazar liderliğini sürdürme yönündeki iddialı planlarını vurguladı.

Türkiye Sigorta, Kasım 2024 sonu itibarıyla 89,3 milyar TL toplam brüt prim üretimine ulaşarak geçen yılın aynı dönemindeki 50,8 milyar TL'ye göre %76 artış kaydetti. Çakmak, "2025 hedefimiz bu ivmeyi sürdürmek ve yılı sektör lideri olarak kapatmak" diye vurguladı.

Borsa günü düşüşle tamamladı Borsa günü düşüşle tamamladı

Çakmak, dijitalleştirme girişimlerini ayrıntılı olarak açıklayarak, süreçlerin hız ve erişilebilirlik için düzenlendiğini belirtti. "Özellikle Oto, Sağlık ve Ev sigortası gibi kişisel ürünlerde yenilikçi uygulamalar aracılığıyla sigortayı daha erişilebilir hale getirmeyi amaçlıyoruz. Ticari tarafta, Yangın ve İşyeri sigortası gibi çözümlerle işletmeleri desteklemeye kararlıyız" dedi.

Müşteriler artık çevrimiçi platformlar aracılığıyla kişiselleştirilmiş fiyatlandırmayı karşılaştırabilir, ödeme yapabilir ve doğrudan poliçe düzenleyebilir. Şirket ayrıca verimliliği ve hizmet kalitesini artırmak için Pusula Plus uygulaması ve dijital asistan 'Bilge' gibi yapay zeka destekli araçlar da başlattı. Ayrıca Türkiye Sigorta, veri gizliliğini ve operasyonel sürdürülebilirliği sağlamak için kağıtsız ofis çözümleri ve sağlam siber güvenlik önlemleri tanıttı.

Pazar hakimiyetlerini vurgulayan Çakmak, Kasım 2024 itibarıyla pazar paylarının %14,2'yi aştığını ve liderlik konumlarını daha da sağlamlaştırdıklarını kaydetti. Türk sigorta sektörü, toplam prim üretiminde %72,6 artışla 717,6 milyar TL'ye ulaşırken, bunun %87,7'si hayat dışı branşlardan kaynaklandı.

Çakmak, "Artan farkındalık ve yenilikçi teklifler sektörde istikrarlı bir büyümeye yol açtı" diyerek, modern müşteri beklentilerini karşılamada dijital ve kişiselleştirilmiş hizmetlerin kritik rol oynadığını vurguladı.

Çakmak, geleceğe baktığında küresel dinamikler, teknolojik gelişmeler ve iklim değişikliği gibi zorluklar tarafından şekillendirilen hızla gelişen bir manzara öngörüyor. Türkiye Sigorta, riskleri proaktif bir şekilde ele alırken yeni fırsatlar yaratmak için yapay zeka ve diğer dönüştürücü teknolojilerden yararlanmayı planlıyor.

Çakmak, “Stratejimiz, müşterilerimizi risk önleme konusunda eğitmek, finansal kayıpları en aza indirmek ve sektörde öncü rolümüzü sürdürmektir” diyerek, yenilikçi ve müşteri odaklı çözümler sunma konusundaki kararlılıklarını yineledi.

Editör: Sude Yılmaz