UFI, Küresel Sergi Endüstrisi Derneği, sektörün nabzını tutan 33. baskısı olan amiral gemisi Global Exhibition Barometer raporunun en son sürümünü yayınladı.

Sonuçlar, sergi endüstrisinin 2024 yılında küresel olarak rekor gelirler elde edeceğini ve 2023 sonunda ortalama olarak sağlanan pandemi sonrası toparlanmayı aşacağını göstermektedir. 2023 ve 2024 gelirlerinin yıllık sırasıyla %20 ve %17 oranında büyümesi bekleniyor.

Küresel olarak, şirketlerin %48'i önümüzdeki 6 ay içinde iş gücünü artırmayı planlarken, diğer %48'i mevcut personel sayısını sabit tutacaklarını beyan ediyor.

"Ev pazarındaki ekonomik durum" en acil sorun olarak belirtilirken, Küresel ekonomik gelişmeler" bunu takip ediyor.

Yapay zekanın sektörü etkileyeceğine dair evrensel bir fikir birliği var, şirketlerin %90'ı bunu belirtirken, iş dünyasında bu yeni teknolojiyi aktif olarak kullananların sayısı artıyor.

UFI Genel Müdürü ve CEO'su Kai Hattendorf. “Bu baskı, 2024 yılının küresel sektör gelirleri için rekor bir yıl olacağını teyit eden Ocak ayındaki erken verilerimizi doğruluyor. Bu baskı, bu büyümenin sektörümüzde yeni işlerin yanı sıra çoğu işletmenin genişleme planlarına nasıl dönüştüğünü gösteriyor - hem yeni iş faaliyetleri hem de yeni coğrafyalara yönelik. Karmaşık küresel ortama karşı, küresel sergi endüstrisi kısa ve orta vadeli beklentiler konusunda iyimser” diyor.

“Barometre aynı zamanda 19 önemli sergi pazarı ve bölgesinin hem kendi bölgelerine hem de küresel ortalamalara karşı nasıl sıralandığını gösteriyor. Bu raporlamayı daha erişilebilir hale getirmek için bu raporlamayı genişlettik. Bu seviyede bir karşılaştırmaya izin veren başka bir araştırma yok” diye ekliyor Hattendorf.

UFI'nin iki yılda bir yayınladığı bu son endüstri raporu Temmuz 2024'te tamamlandı ve 68 ülke ve bölgeden 453 şirketten veri içeriyor.

Çalışma ayrıca Arjantin, Avustralya, Brezilya, Çin, Kolombiya, Fransa, Almanya, Yunanistan, Hindistan, İtalya, Malezya, Meksika, Suudi Arabistan, Güney Afrika, İspanya, Tayland, BAE, İngiltere ve ABD olmak üzere 19 odak ülke ve bölge için beklentiler ve analizler içeriyor - ayrıca beş ek toplu bölgesel bölge bulunuyor.

Küresel olarak, 2024'ün ilk yarısındaki operasyon seviyesi, şirketlerin yarısı için arttı (Asya-Pasifik, Orta ve Güney Amerika ve Orta Doğu ve Afrika'da 10'da 4; Avrupa ve Kuzey Amerika'da 10'da 6), bu durum “normal” olarak nitelendirildi.
Bu eğilim gelecek yıl da devam edecek ve ortalama olarak, Kuzey Amerika'da %59, Asya-Pasifik'te %50, Orta Doğu ve Afrika'da %49, Orta ve Güney Amerika ve Avrupa'da %48 oranında artan faaliyet bildiren şirketlerin oranı artacak.


2023'te gelirler ortalama %20 oranında arttı ve bu eğilimin devam etmesi bekleniyor. 2024 yılında gelirlerin yıllık ortalama %17 oranında tekrar büyümesi bekleniyor.
Bu genel eğilimler ülkeden ülkeye farklılık gösteriyor:

   * 2023'te 2022'ye kıyasla gelirler Malezya'da %143, Tayland'da %139, Arjantin ve ABD'de %132'den İspanya'da %105, Brezilya'da %103 ve Avustralya'da %101'e kadar değişiyor.
   * 2024'te 2023'e kıyasla gelirler Kolombiya'da %148, Brezilya'da %138, BAE'de %123'ten Almanya'da %106, Çin'de %105 ve Fransa'da %98'e kadar değişiyor.

2023 yılı için faaliyet kârları açısından, şirketlerin %61'i yıllık %10'dan fazla bir artış beyan ediyor ve %27'si sabit bir artış beyan ediyor. Aynı %88 toplamı 2024 faaliyet kârları için de geçerli olup, %47'si yıllık %10'dan fazla bir artış planlıyor ve %39'u sabit bir artış öngörüyor.
2023 için yıllık %10'dan fazla kâr artışı bekleyen şirketlerin en yüksek oranı Malezya'da (%100), İspanya'da (%83) ve Tayland'da (%75); 2024 için ise Brezilya'da (%82), İngiltere'de (%69) ve Malezya'da (%58).

İş gücü gelişimi
Küresel olarak, şirketlerin %48'i personel sayısını artırmayı planladığını, diğer %48'i ise mevcut personel sayısını sabit tutmayı beyan ediyor.
Personel eklemeyi planlayan şirketlerin en yüksek oranı Malezya (%91), Brezilya (%75) ve BAE'de (%73) bulunuyor.

En önemli iş sorunları
Bu baskı, altı ay önce yayınlanan barometrenin önceki baskısına kıyasla önemli değişiklikler göstermemektedir:

   En acil iş sorunu "Ev pazarındaki ekonomik durum" (%22 küresel yanıtlarla - altı ay öncekiyle aynı - ve Orta Doğu ve Afrika hariç tüm bölgelerde ana sorun olarak belirleniyor).
   * Genel olarak, "Küresel ekonomik gelişmeler" küresel olarak en önemli ikinci sorun olarak gelmektedir (%15 cevaplarla, altı ay önce %17'ye kıyasla), bunu "Jeopolitik zorluklar" (%14, ve Orta Doğu ve Afrika için en önemli sorun) ve "Sergi endüstrisindeki rekabet" (%14) takip ediyor.
   * "İç yönetim zorlukları" (%11), "Sürdürülebilirlik / İklim" (%9) ve "Dijitalleşmenin etkisi" (%6) takip ediyor.

Bakan Uraloğlu açıkladı: 1,7 milyon araç deniz yolu ile taşındı Bakan Uraloğlu açıkladı: 1,7 milyon araç deniz yolu ile taşındı

Sektör segmentine (organizatör, yalnızca mekan ve hizmet sağlayıcı) göre bir analiz, en acil sorun ("Ev pazarındaki ekonomik durum") konusunda fark göstermemektedir, ancak ikinci ve üçüncü olanlar farklılık gösterir: Organizatörler için "Küresel ekonomik gelişmeler" (%17) ve "Jeopolitik zorluklar" (%16); mekanlar için "Sergi endüstrisindeki rekabet" (%18) ve "Sürdürülebilirlik / İklim" (%13); hizmet sağlayıcılar için ise "Sergi endüstrisindeki rekabet" (%19) ve "Küresel ekonomik gelişmeler" (%15).

Mevcut stratejik öncelikler
Tüm bölgelerde, şirketlerin büyük bir çoğunluğu, sergi endüstrisi faaliyetlerinin klasik yelpazesinde (mekan/organizatör/hizmetler), mevcut ürün portföylerinin dışında veya her iki alanda yeni faaliyetler geliştirmeyi amaçlıyor: Asya-Pasifik'te %69, Kuzey Amerika'da %74, Orta ve Güney Amerika'da %75, Avrupa'da %83 ve Orta Doğu ve Afrika'da

Editör: Sude Yılmaz