BeautyEurasia Fuarı, 116 ülkeden 16.683 ziyaretçisiyle büyük ilgi gördü BeautyEurasia Fuarı, 116 ülkeden 16.683 ziyaretçisiyle büyük ilgi gördü

Çiçek sektörü geçen yılı 140 milyon dolarlık ihracatla kapattı. Sektörün bu yıl ki hedefi ise 180 milyon dolarlık ürün satarak pazar payını artırmak.

Türkiye florasında 3 bin 500’den fazla endemik bitki türünü barındırıyor. Bu bitki türlerinden kesme çiçek, iç ve dış mekan bitkileri, çiçek soğanları, fide, fidan, çelenk ve yosun gruplarında önemli miktarda ihracat gerçekleştiriyor. Sektör, Hollanda başta olmak üzere 73 ülkeye satış gerçekleştiriyor. ‘140 MİLYON DOLARLIK İHRACAT GEÇEKLEŞTİRDİK’ AA muhabirine konuşan Süs Bitkileri ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı İsmail Yılmaz, dünyadaki ekonomik kriz ve savaşlara rağmen geçen yıl yaklaşık 140 milyon dolar ihracat gerçekleştirdiklerini söyledi. 2024’ten beklentilerini yüksek olduğunu belirten Başkan Yılmaz, “Dünyadaki krizin hafifleyeceğini umut ediyoruz, ülkemizdeki göstergeler de öyle gösteriyor. Dolayısıyla süs bitkileri sektöründe bu yönde bir artış bekliyoruz. 180 milyon dolarlık bir beklentimiz var, buna da ulaşabilecek potansiyel sektörde var” diye konuştu. İhracatın artması için Ticaret Bakanlığının Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesi Projesi'nden faydalanarak yurt dışına açıldıklarını, birlik olarak ticari heyetler organize ettiklerini anlatan Yılmaz, hemen hemen tüm pazarlara ulaşmaya çalıştıklarını kaydetti. Yılmaz, Hollanda'nın ardından İngiltere, Almanya, Romanya ve Bulgaristan'ın da önemli pazarlar arasında yer aldığını dile getirdi. ‘YENİ PAZARLARA AÇILMAYI HEDEFLİYORUZ’ Bu yıl mevcut pazarlardaki payı artırmayı hem de yeni pazarlara açılmayı hedeflediklerini ifade eden Yılmaz, "Japonya önemli bir pazar. Bu pazarda varız ama daha fazla pay almak istiyoruz. 'İhracatı nerelerde geliştirebiliriz' düşüncesiyle ülkeleri mercek altına alıyoruz ve oralara değişik organizasyonlar yapıyoruz. Çiçeğin ekonomisi gelişmiş ülkelerde kullanımı daha fazla, bu ülkelerin büyük bir bölümünde de varız” dedi. Başkan Yılmaz, Türkiye'nin özellikle Kovid-19 salgınından sonra ihracat ağının daha da genişlediğine dikkati çekti. Salgın döneminde üretim yapamayan ya da ulaşım sıkıntısı yaşayan ülkelerin yerine Türkiye'nin pazara girdiğini anlatan Yılmaz, buralarda kalıcı olmaya başladıklarını kaydetti. Türkiye'de yıl boyunca üretim yapılabildiğini ve bu doğrultuda pazarların taleplerine karşılık verilebildiğini söyleyen Yılmaz, sadece yurt dışında peyzaj projelerinde meyve ağaçları istendiğinde sıkıntı yaşadıklarını belirterek, "Projelerde az sayıda meyve ağacı da isteniyor ancak ülke olarak meyve ağacı ihraç etmediğimiz için bizden istenen meyve ağaçlarını yerine getiremiyoruz, bu konuda da bir destek istiyoruz” diye konuştu. ‘SEKTÖR YÜZDE 3’LÜK PAY İSTİYOR’ Sektörün ihracat potansiyelinin yüksek olduğunun altını çizen Yılmaz, "Dünyadaki çiçek ticaretinden en azından yüzde 3'lük bir pay almak istiyoruz, yakın coğrafyamızda 17 milyar dolarlık bir pasta var, bundan yüzde 3'lük bir pay aldığımızda sektörün ihracatta 500 milyon doların üzerine çıkabilecek bir potansiyeli var" dedi. ‘YEREL SEÇİMLER İÇ PAZARI HAREKETLENDİRECEK’ Özellikle yerel seçimlerin sektöre pozitif yönde etki yaptığına değinen Yılmaz, "Yerel seçimler bir milletvekilliği seçimi gibi değil, muhtarından tutun belediye encümenindeki arkadaşa, belediye başkanına kadar herkes sahaya iniyor. Çalışmalarda çiçek de önemli faktörlerden biri. Bu durum iç pazarda canlılığı sağlıyor. Dolayısıyla yerel seçimler bizler için önemli dönemlerden biri. Önümüzdeki üç aydaki hareketlilik sektöre pozitif yönde yansıyacaktır” ifadelerini kullandı.