Global Yatırım Holding’in (GYH) bağlı kuruluşu ve dünyanın en büyük kruvaziyer liman işletmecisi Global Ports Holding, Londra Borsası’ndan çıkmak için resmi başvuruyu yaptı. Şirket, 9 Ağustos 2024 günü saat 08:00'de borsa kotundan çıkarılma işleminin tamamlanmasını hedefliyor. Bu süreçte, şirketin borsada işlem gören hisselerinin tamamını satın almak için teklif sunuldu. Teklif herhangi bir minimum kabul seviyesine bağlı olmayıp, Global Ports Holding'in çıkarılmış sermayesi üzerinden yaklaşık 310 milyon dolarlık bir değeri temsil ediyor.

Global Ports Holding Yönetim Kurulu'nun değerlendirmesi sonucunda, borsadan çıkmayı seçmelerinin nedeni, halka açık bir şirket olmanın getirdiği olumsuz etkiler ve maliyetlerden kaçınarak küresel kruvaziyer liman ağını daha iyi genişletebilme ve geliştirme stratejilerini uygulayabilme imkanlarının artması olarak belirtildi.

Global Ports Holding, portföyünde bulunan 18 ülkeden 31 kruvaziyer limanı ile dünyanın en büyük kruvaziyer liman işletmecisi konumunda bulunuyor ve 2017 yılından beri Londra Borsası'nda işlem görmekteydi.

Yönetim kurulu kararı yeterli olacak

Londra Borsası’ndan delist işlemi ile ilgili Kamuyu Aydınlatma Platformu’na yapılan açıklamada, “Şirketimiz, liman işletmeciliği işkolumuzun halka açık statüsünün sona erdirilerek tekrar halka kapalı şirket statüsüne döndürülmesi ve bu paralelde dolaylı bağlı ortaklığımız Global Ports Holding PLC’nin (“GPH”) sermayesinde Şirketimiz ve %100 bağlı ortaklığımız Global Ports Holding B.V. (“BV”) tarafından sahip olunmayan GPH hisseleri için, BV üzerinden bir pay alım teklifinde bulunmayı değerlendirdiğini 14.06.2024 tarihli özel durum açıklaması ile kamuoyuna duyurmuştu. Bunun üzerine GPH yönetim kurulu, dikkatli bir değerlendirmenin sonucunda, borsa kotundan çıkmanın şirketin başarısına ve tüm hissedarların çıkarlarına katkı sağlayacağı sonucuna varmış olup; Şirketimiz de GPH’in Londra Borsası kotundan çıkarılmasına yönelik olarak, sahibi olmadığı GPH hisselerinin satın alınması amacıyla bir teklifte bulunacağını bugün duyurmuştur. Bu nedenle GPH, Londra Borsası'nda işlem gören hisselerinin borsa kotundan çıkarılması için bugün itibarıyla başvuru yaptığını açıklamıştır. GPH Londra Borsası’nda standart kotasyona tabi olduğundan dolayı borsa kotundan çıkarılması için GPH Yönetim Kurulu kararı yeterli olup, ayrıca pay sahipleri genel kurulu onayı veya ortaklıktan çıkarma usulüne tabi değildir” denildi.

Beher hisse için 4,02 dolarlık nakit teklifi

Koçak Speedol ve TCDD arasında iş birliği imzalandı: Türkiye'nin ilk yerli grafitli sentetik boden yağı üretiliyor Koçak Speedol ve TCDD arasında iş birliği imzalandı: Türkiye'nin ilk yerli grafitli sentetik boden yağı üretiliyor

Borsa kotundan çıkarılma işlemi kapsamında sahip oldukları hisselerin tamamını veya bir kısmını satmak isteyebilecek Global Ports Holding hissedarlarına likidite sağlamak amacıyla, GPH’nin tüm çıkarılmış sermayesini satın almak için koşulsuz bir nakit teklif sunuldu. Minimum kabul seviyesi gibi herhangi bir koşula tabi olmayan teklif, Global Ports Holding’in çıkarılmış sermayesi üzerinden yaklaşık 310 milyon dolarlık bir değere işaret ediyor. Teklif hükümlerine göre, GPH hissedarları beher Global Ports Holding hissesi için 4,02 ABD Doları nakit alma hakkına sahip olacaklar. Bu fiyat, teklif ihtimalinin Londra Borsası’na duyurulduğu 13 Haziran 2024 tarihinden önceki üç aylık ağırlıklı ortalama fiyata göre %40 prim ifade etmektedir.

Olumsuz etkiler ve maliyetlerden kurtulacak

Global Ports Holding yönetim kurulu toplantısında alınan borsa kotundan çıkma kararı ile ilgili olarak, “Şirketimiz, Global Ports Holding'in halka arzının başlangıçta şirketin profilini yükseltmeye yardımcı olduğunu, ancak son birkaç yıldır şirketin hisse senetleri işlemlerindeki düşük likiditesi nedeniyle, Global Ports Holding'in borsa kotunda olmasının şirketi önemli ölçüde olumsuz etkilediğini düşünmektedir. Bu sebeple Şirketimiz, GPH’in borsa kotundan çıkarılarak bundan sonraki süreçte büyümesine özel mülkiyete tabi bir şirket olarak devam etmesinin en iyi seçenek olduğuna inanmaktadır. Şirketimiz, bir liman işletmecisi olarak GPH'in rekabet gücünü koruyabilmesi için, büyüme stratejilerini serbestçe uygulayabilmesi ve esnek / uzun vadeli finansmana erişimi olması gerektiğine inanmaktadır. Bu sebeple, özel mülkiyete tabi bir şirket olarak GPH, halka açık bir şirket olmanın getirdiği olumsuz etkiler ve maliyetler olmaksızın, küresel kruvaziyer liman ağını genişletme ve geliştirme stratejisini daha iyi uygulama imkanı bulacaktır” denildi.

Editör: Sude Yılmaz