İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB), hazır giyim sektöründe dijital ve yeşil dönüşüm alanlarında önemli projelere imza atıyor. İHKİB Başkan Yardımcısı Mustafa Paşahan, sektörün dijitalleşme ve çevresel sürdürülebilirlik hedeflerine odaklandığını belirterek, Avrupa Birliği (AB) Yeşil Mutabakatı gündemi öncesinde de bu alanlarda çalışmalar yürüttüklerini vurguladı.

İHKİB, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ile birlikte yürüttüğü "Tasarımdan Üretime Hazır Giyim Sektöründe Dijital Dönüşüm Projesi" kapsamında, Avrupa Birliği IPA projeleri aracılığıyla 10,4 milyon avroluk hibe desteği sağladı. Proje, hazır giyim ve tekstil sektörlerinin mevcut durumlarını analiz ederek, AB Dijital Tek Pazar Stratejisi doğrultusunda bir yol haritası oluşturmayı amaçlıyor.

İHKİB'in Avrupa Birliği IPA-2 projeleri kapsamında gerçekleştirdiği "Tasarımdan Üretime: Hazır Giyim Sektöründe Dijital Dönüşüm Projesi (METAMORPHOSIS)" tamamlanarak, İstanbul'da düzenlenen Design2Future Zirvesi'nde tanıtıldı. Zirveye, Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Zekeriya Coştu, İHKİB Başkan Yardımcısı Mustafa Paşahan, AB Türkiye Delegasyonu Temsilcisi Jurgis Vilcinkas ve iş dünyasının önemli temsilcileri katıldı.

Bakan Coştu: "Sektör Türkiye'nin Geleceği İçin Kritik Öneme Sahip"

Zirvede konuşan Bakan Yardımcısı Coştu, hazır giyim ve tekstil sektörünün Türkiye için stratejik önemde olduğunu vurguladı. Coştu, bu sektörlerin istihdam ve ihracat açısından büyük bir rol oynadığını belirterek, imalat sanayisindeki istihdamın yaklaşık dörtte birini bu iki sektörün oluşturduğunu ifade etti. Ayrıca, Türkiye'nin küresel hazır giyim pazarındaki güçlü rekabetçi konumunu koruyabilmesi için dijital ve yeşil dönüşümün büyük önem taşıdığını belirtti.

Son yıllarda, sektörün küresel rekabet baskısının maliyet unsuru açısından arttığına dikkat çeken Coştu, bu konuda sektörün üzerindeki baskıları hafifletmek için gerekli adımları attıklarını söyledi. Ayrıca, uzun vadede rekabet edebilirliği artırabilmek için yapısal dönüşümlerin sağlanması gerektiğini belirtti.

Bakan Coştu, dijital dönüşüm, AR-GE ve tasarımın sürdürülebilirliği gibi unsurlara odaklanmanın önemine değinerek, sanayiye yönelik dijital ve yeşil dönüşüm yatırımlarını teşvik etmek amacıyla sağladıkları desteklerden bahsetti. Ayrıca, dijital dönüşüm alanında önemli bir adım atarak, İHKİB'i sektörel olarak Türkiye'nin tek dijital dönüşüm merkezi olarak akredite ettiklerini açıkladı.

İHKİB Başkan Yardımcısı Mustafa Paşahan: "Verimlilik ve dijitalleşme sektöre ciddi katkılar sağlayacak"

Avro bölgesi ekonomisi ocak ayında büyüdü Avro bölgesi ekonomisi ocak ayında büyüdü

İHKİB Başkan Yardımcısı Mustafa Paşahan, sektörde dijitalleşme sürecini hızlandırmak adına önemli çalışmalar yürütüldüğünü belirtti. 125 KOBİ temsilcisine dijital moda tasarımı eğitimi verildiğini ve 60 öncelikli firmaya dijital olgunluk değerlendirmesi yapıldığını söyledi. Ayrıca, 100'den fazla KOBİ'ye dijital dönüşüm danışmanlık hizmeti sunulduğunu ve kalite standartlarını yükseltmek adına 100 farklı test ve analiz hizmeti gerçekleştirildiğini aktardı.

İHKİB'in, AB Dijital İnovasyon Merkezi Programı çerçevesinde 37 milyon avro hibe desteği aldığını ve bu desteklerin sektörü dijital ve yeşil üretim kapasitesini artırmak için kullanacağını belirten Paşahan, AB'nin sektörün katma değerini artırmaya yönelik eğitimler ve projeler sunduğunu ifade etti. Ayrıca, AB'nin tekstil ve hazır giyim sektörüne sağladığı finansal destekle, sektörün yeşil dönüşüm sürecine katkı sağladığına dikkat çekti.

AB Türkiye Delegasyonu Temsilcisi Vilcinkas: "Türkiye, Dünya Çapında Önemli Bir Üretici"

AB Türkiye Delegasyonu Temsilcisi Jurgis Vilcinkas, zirvede yaptığı konuşmada, Türkiye'nin tekstil ve hazır giyim sektöründe dünya çapında önemli bir üretici konumunda olduğunu belirtti. Türkiye'nin tekstil üretiminde Çin ve Bangladeş'in ardından üçüncü sırada yer aldığını, AB ile ticarette büyük başarılar elde edildiğini söyledi. Vilcinkas, Türkiye'de üretilen hazır giyimin yüzde 60'ının AB'ye ihraç edildiğini ve bu oranın hazır giyim sektöründe Türkiye için büyük bir pazar fırsatı sunduğunu ifade etti.

Vilcinkas, AB'nin sürdürülebilir ve döngüsel tekstil stratejisi doğrultusunda, sektördeki üretimin daha yeşil ve inovatif hale gelmesinin önemine vurgu yaptı. Bu strateji çerçevesinde, Türkiye'nin sektörün geleceğini şekillendiren dijital ve yeşil dönüşüm süreçlerine katkı sağladığına dikkat çekti. Ayrıca, AB'nin sektöre yönelik verdiği 1,3 milyar TL'lik hibe ile genç ve kadın iş gücünün artırılmasının ve yeni istihdam alanlarının yaratılmasının hedeflendiğini söyledi.

Türkiye'deki tekstil sektöründe kadın iş gücünün oranının yüzde 70'e ulaştığını belirten Vilcinkas, bu durumun oldukça olumlu bir gelişme olduğunu ifade etti. Ayrıca, Türkiye'deki firmaların dijital dönüşüm ve yeşil üretim süreçlerine katkı sağladığına dikkat çekti.

Editör: Sude Yılmaz