EKONOMİ

TÜYAP Fuarcılık Genel Müdürü İlhan Ersözlü: Sektörel büyümeye katkı sağlamayı sürdüreceğiz

Abone Ol

TÜYAP Fuarcılık Grubu, 45. yılını kutladığı 2024 yılında önemli bir başarıya imza attı. 2024 yılını değerlendirmek ve 2025 yılı hedeflerini paylaşmak üzere düzenlenen basın toplantısında TÜYAP Fuarcılık Genel Müdürü İlhan Ersözlü, sektör adına umut dolu açıklamalarda bulundu.



Tüyap, 45 yıllık başarısını “Mirasımız Gelecek” vizyonuyla geleceğe taşıyor. Sürdürülebilirlik, eğitim ve sosyal sorumluluk projeleri gibi alanlarda hayata geçirdiği çalışmalarla hem Türkiye’de hem de global arenada öncü bir konumda yer alan Tüyap, bu vizyonuyla geleceğin fuarcılık sektörüne yön vermeye devam ediyor.

İlhan Ersözlü, 2024 yılının birçok sektörde ekonomik daralmaların yaşandığı bir yıl olmasına rağmen, TÜYAP’ın hedeflerini büyük ölçüde gerçekleştirdiğini belirtti. Fuar takvimindeki organizasyonların %98’ini hayata geçirdiklerini vurgulayan Ersözlü, bu başarının sektörün dinamiklerini canlı tutmada önemli bir rol oynadığını ifade etti.

TÜYAP Fuarcılık, 2024 yılında toplam 55 fuar düzenledi. Bu fuarların 6 tanesi yurt dışında, 49 tanesi ise yurt içinde gerçekleşti. Fuarlara 12 binden fazla firma katılırken, 3 milyon 200 binin üzerinde ziyaretçi ağırlandı. Katılımcı firma sayısında %50, ziyaretçi sayısında ise %15 oranında bir büyüme yakalandı. Ersözlü, “Bu rakamlar, 2024’ün bizim için büyüme yılı olacağına dair inancımızı haklı çıkardı. Yılın başında koyduğumuz hedeflere ulaşmanın gururunu yaşıyoruz” dedi.

Fuarlar can suyu olmaya devam edecek

2025 yılına dair stratejilerini paylaşan Ersözlü, “Zor bir yıl bizi bekliyor; ancak fuarlar, gerek yurt içi gerek yurt dışı firmalar için önemli bir platform olmaya devam edecek” ifadelerini kullandı.

Ersözlü, “2025 yılında daha agresif bir pazarlama stratejisi izleyeceğiz. Pazarlama ekiplerimiz, dünyanın dört bir yanında 2025 yılı fuarlarının iletişim, PR ve tanıtım çalışmalarını yürütüyor. Bölgemizdeki siyasi atmosferde tansiyonun düşmesi umuduyla, fuarlarımızın dolu dolu geçeceğine inanıyoruz. Çünkü üreticilerin ürettiklerini satabilmesi, depolardaki stokların eritilmesi ve ihracat yapabilmesi için fuarlar hayati önem taşıyor. 2025 yılında İstanbul başta olmak üzere Konya, Bursa, Adana, Samsun, Eskişehir ve Gaziantep gibi şehirlerde düzenleyeceğimiz fuarlarla; yurtdışında ise Cezayir, Bolonya ve Makedonya’daki organizasyonlarımızla sektörlerin yüzlerini güldürmeye devam edeceğiz. Bu bilinçle hareket ederek, sektörel büyümeye katkı sağlamayı sürdüreceğiz” dedi.