24 Ekim 2024 tarihinde, Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi’nde düzenlenen “Marka ve Liderlik Zirvesi”ne katılan Ankara Ticaret Odası (ATO) Yönetim Kurulu Başkanı Gürsel Baran, bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmelerin tüm sektörlerde iş yapma süreçlerini dönüştürdüğünü ve dünya üzerindeki sınırları ortadan kaldırdığını belirtti. Baran, “Dijitalleşmenin getirdiği yenilikleri, katma değerli üretim ve markalaşmayla fırsata çevirmeliyiz” ifadesini kullandı.

Etkinlik, Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi’nin 100. Yıl Konferans Salonu’nda gerçekleştirildi. Zirveye; ATO Başkanı Gürsel Baran’ın yanı sıra, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Fırat Purtaş, Uluslararası Ticaret ve Finansman Bölüm Başkanı Prof. Dr. Yasemin Benli, Bölüm Başkan Yardımcısı Doç. Dr. Özlem Çatlı, ATO İdea Genel Müdürü Gaye Yardımcı, akademisyenler ve öğrenciler katıldı.

Uluslararası Yeşil Binalar ve Şehirler Zirvesi, “Sıfırın İnşası: İnsanca Yaşam” temasıyla gerçekleştirildi Uluslararası Yeşil Binalar ve Şehirler Zirvesi, “Sıfırın İnşası: İnsanca Yaşam” temasıyla gerçekleştirildi

Baran, konuşmasında bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmelerin iş yapma süreçlerini nasıl dönüştürdüğünü vurgulayarak, “Dünyada yeni bir çağ yaşanıyor. Dördüncü sanayi devriminin etkileriyle, dünya hızla değişiyor. Dijitalleşme, sınırları ortadan kaldırdı. Üretimde ve tüketimde kriterler değişti. Marka olma ve markalaşma daha da önemli hale geldi. Bu değişimi katma değerli üretimle fırsata çevirmeliyiz,” dedi.

"Dünya’nın en değerli markalarını yaratma potansiyelimiz var"      

Baran, uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance’in her yıl yayımladığı dünyanın en değerli 500 markası listesindeki Türk markalarının yokluğuna dikkat çekti. Baran, “Ülkemizin potansiyelini göz önüne aldığımızda, bu tabloyu hak etmediğimizi düşünüyorum. Dünyanın en değerli markalarını çıkaracak potansiyelimiz var. Yıllardır yükte ağır, pahada hafif ihracat yerine katma değerli üretim yapmamız gerektiğini vurguluyoruz. Türkiye’nin dışarıya sattığı ürünlerin kilogram fiyatı ortalama 1,5 dolar seviyesinde. Türkiye’yi dünyanın ilk 10 ekonomisi arasına yerleştirmek için bu rakamı artırmalıyız,” diye konuştu.

Ayrıca, Brand Finance’in Türkiye’nin en büyük 125 marka şirketi listesini açıkladığını ve bu listedeki markaların toplam değerinin 14,7 milyar dolar olduğunu belirtti.

Baran, marka ve liderlik kavramlarının birbiriyle olan ilişkisini de vurgulayarak, “Günümüzde, en kaliteli ürünü en uygun fiyatla üretseniz bile, tüketicinin ruhuna dokunacak bir unsur kullanmadan büyük bir etki oluşturamıyorsunuz. Bu nedenle, marka ve liderlik kavramlarını birlikte ele almak zorundayız. Bu iki kavram, sadece ticaretin değil, toplumsal dönüşümün de temel yapı taşlarıdır. Bir markanın gücü, sunduğu ürün ve hizmetlerin yanı sıra, temsil ettiği değerlerden, vizyonundan ve liderlik anlayışından gelir,” şeklinde konuştu. 

Baran, iyi bir lider olabilmek için işini sevgiyle yapmak, sabır ve sebat göstermek gerektiğini de sözlerine ekledi.

Gürsel Baran’ın konuşmasının ardından, Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Fırat Purtaş, ATO Başkanı Baran’a katılımlarından dolayı teşekkür plaketi takdim etti. Etkinlik, katılımcılar ve dinleyiciler arasında interaktif bir tartışma ile sona erdi.

Editör: Sude Yılmaz