Editör: İbrahim GÜNEŞ
BeautyEurasia kozmetik sektörünü bir araya getiriyor
18. Uluslararası Kozmetik, Güzellik ve Kuaför Fuarı BeautyEurasia, 2023 yılında da yerli katılımcılar ile yabancı alıcıları buluşturmak için hazırlıklarını sürdürüyor. Fuar 15-17 Haziran 2023 tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi’nde gerçekleştirilecek.
Avrasya bölgesindeki kozmetik sektörünün en önemli ticari platformlarından biri olan BeautyEurasia, Türkiye ve dünyadaki sektör profesyonellerine yönelik yeni iş ve ortaklık fırsatlarıyla oldukça verimli bir fuar deneyimi sunmaya hazırlanıyor. 2022 yılında yaklaşık 350 katılımcıya ve 18.000'e yakın ziyaretçiye ev sahipliği yapan fuar, sunduğu ürün ve hizmetlerle Türkiye’de kozmetik sektörünün nabzını tutuyor.
ICA Events tarafından organize edilen BeautyEurasia; dünyanın dört bir yanındaki üretici ve tedarikçilerin ürün, hizmet ve teknolojilerini bir araya getirecek. Orta Doğu, BTD, Avrupa ve Latin Amerika’dan gelen yüzlerce katılımcının yer alacağı fuarda; kozmetik, güzellik ve kuaför ürünleri sergilenecek, stant etkinlikleri gerçekleştirilecek. Bulgaristan, Fransa, Hindistan, İran, İtalya, Güney Kore, Malezya, Polonya, Rusya, Sırbistan, Yunanistan, İsviçre ve Tayland’ın aralarında bulunduğu birçok ülkeden, 40’tan fazla yabancı katılımcı BeautyEurasia’da ağırlanacak. Toplamda ise 200’ün üzerinde katılımcı fuarda yerini alacak.
Fuarda her yıl olduğu gibi bu yıl da Ticaret Bakanlığı’nın desteğiyle Yurtdışı Alım Heyeti programı uygulanacak. Kozmetik sektörü temsilcilerine uluslararası alanda iş geliştirme, yeni satın alma, yeni iş ve iş birliği fırsatları yaratılmasına katkı sağlayan fuar, sektör liderlerini ağırlayacak. Bu yılki programda; Arnavutluk, Avustralya, Kanada, Çek Cumhuriyeti, Macaristan, Irak, Kazakistan, Nijerya, Katar, Rusya ve Amerika Birleşik Devletleri başta olmak üzere toplam 35 ülkeden 70’in üzerinde VIP alıcı konuk olacak.
Türkiye’nin 2022 Yılında Kozmetik Ürünleri İhracatı 2,45 Milyar Dolar Oldu
2020 yılında pandemi nedeniyle yükselen ihracat, 2021 ve 2022 yıllarında piyasaların normalleşmesiyle birlikte yükseliş trendine girdi. Geçtiğimiz sene, tüm ürün gruplarında ihracat büyüme performansı gösterirken, Türkiye’nin kozmetik ürünleri ihracatı yüzde 21,3 büyüyerek 2,45 milyar dolar oldu. Diğer yandan ihracat ve ithalata konu olan ürünlerin fiyatlarında artışlar görülürken hem dünya genelindeki enflasyon hem de Türkiye’deki yüksek enflasyon ile ürün fiyatları yıl genelinde önemli ölçüde yükseldi. 2022 yılında iç pazarda kozmetik harcamaları yüzde 85 artarak 35,2 milyar TL olarak gerçekleşirken kozmetik ve bakım ürünleri fiyatlarında ise yüzde 70 artış oldu.
Doğal içeriklerle hazırlanmış cilt bakım ürünleri talebinin daha hızlı büyüyeceğine dikkat çeken BeautyEurasia Fuar Direktörü Filiz Mehmedova “Kozmetik sektörü 2023 yılında “doğallık, gerçeklik, sürdürebilirlik” eğilimi üzerinden büyüyecek. Daha az kimyasal içeren kozmetik talebinin giderek arttığı görülüyor. Dünya pazarlarında ayrıca yeşil ürünlerin payı genişlerken organik kozmetik daha hızlı büyümeye devam edecek. Kozmetik sektöründe tüketim tercihlerinin doğal formüllere kaydığını görüyoruz. Bu sebeple vegan ile gluten free hammadde talebinde artış yaşanıyor, daha doğal formüller, sürdürülebilir ve doğa dostu ürünler ön plana çıkıyor” dedi ve sözlerine şöyle devam etti: “Çok uluslu kozmetik firmaları üretim ve satış operasyonları için Türkiye'yi tercih ederek, lisans anlaşmalarını, fason üretimlerini ve ortak girişimlerini yeniden artırmaya başladı. Sadece iç pazar değil, Doğu Avrupa, Orta Doğu, Afrika ve Orta Asya pazarları için Türkiye merkez olarak kullanılmakta.”
22 bini aşkın sektör profesyonelini tek bir çatı altında toplayacaklarını belirten Mehmedova, “Geçtiğimiz yıl offline ve online mecralarda toplam 65 ülkede tanıtım faaliyetleri yürüten BeautyEurasia’da bu yıl fuarın ve katılımcılarının tanıtılması için vitesi yükseltiyoruz” ifadelerini kullandı.
Yorumlar
-
DOLAR34,51 %0.08
-
EURO36,23 %-0.10
-
ALTIN2.980,09 %0.61
-
BITCOIN98.800 %2.07
-
ETHEREUM3.387 %7.88
-
BIST9.368 %0.00
Trend Haberler
ASKON'da yeniden Orhan Aydın dönemi!
4. Uluslararası STK Fuarı, Gazze’ye dikkat çekerek islam dünyasında dayanışmayı güçlendirecek
3. İstanbul Kariyer Fuarı bu yıl da iş arayanların akınına uğradı
TÜYAP ve DTSO iş birliği ile düzenlenen Diyarbakır Kitap Fuarı, 5 yıl aradan sonra kapılarını açacak
Elazığ Belediyesi 5. Kitap Fuarı başlıyor
25. Avrasya Pencere, 16. Avrasya Kapı ve 14. Avrasya Cam Fuarları İstanbul’da başladı
ALZ Frankfurt 2. Uluslararası Sağlık Turizmi Fuarı'na yoğun ilgi!
Turizm Yatırım Forumu (TIF 2024) başlıyor
İDMİB’in düzenlediği 6. Detay Deri Ürünleri Tasarım Yarışması’nda kazananlar açıklanıyor
“HOW- Hub of Warehouse” Türkiye’de ilk kez yeni nesil depo sistemleri ve iç lojistik sektörünü buluşturacak!
Anadolu Opera ve Bale Festivali'nin ilk durağı Şırnak olacak
26. Çin Yüksek Teknoloji Fuarı Shenzhen'de başlıyor
Travel Expo 7. Uluslararası Ankara Turizm ve Seyahat Fuarı kapılarını açtı
“Bir Orkestranın İzinde” belgeseli, 35. Ankara Uluslararası Film Festivali'nde VEKAM Özel Ödülü’ne layık görüldü!
İDDMİB Başkanı Çetin Tecdelioğlu: "Avrasya Pencere, Kapı ve Cam Fuarları Tarihi Bir Rekor Kırıyor"