Farklı sadakat programları ve ödeme sistemlerini bir araya getiren Chippin'in CEO'su Sabri İnci Türkiye'de yetişkin nüfusun yüzde 30'unda sadakat kart bulunduğunu belirtti. İnci, Kuzey Amerika ve Avrupa'da bu oranın yüzde 60'lar seviyesinde olduğunu ifade etti.

Türkiye'de son dönemde sadakat kart uygulamalarında penetrasyon artsa da Türkiye bu kartların kullanım oranında gelişmiş ekonomilerin gerisinde görülüyor. Farklı sadakat programları ve ödeme sistemlerini bir araya getiren Chippin'in CEO'su Sabri İnci Türkiye'de yetişkin nüfusun yüzde 30'unun sadakat kart programlarına üye olduğunu açıkladı. İnci, Kuzey Amerika ve Avrupa'da bu oranın yüzde 60'lar seviyesinde olduğunu ifade etti.

"Türkiye'de en büyük sadakat programının 20 milyon üyesi bulunuyor"

Türkiye'de özellikle perakendecilerin sadakat programlarında öne çıktığı görülüyor. İnci'nin verdiği bilgilere göre Türkiye'de en büyük sadakat programının 20 milyon üyesi bulunuyor.

Koç Grubu iştiraki Chippin'in 200 marka ile anlaşması bulunuyor. İnci bu rakamı 300'e çıkarmayı hedeflediklerini söylerken, 2023 yılı itibariyle 5 milyon olan üye sayısını da 10 milyona ulaştırmayı amaçladıklarını belirtti.

İKMİB COSMOPROF ASIA FUARI’NA 12’İNCİ KEZ TÜRKİYE MİLLİ KATILIMINI GERÇEKLEŞTİRD İKMİB COSMOPROF ASIA FUARI’NA 12’İNCİ KEZ TÜRKİYE MİLLİ KATILIMINI GERÇEKLEŞTİRD

15 bin noktada bulunduklarını buradaki hedeflerinin de 30 bin noktaya ulaşmak olduğunu ifade etti. İnci'nin verdiği bilgilere göre şirket aylık 1 milyar liralık alışveriş hacmine aracılık ediyor.

"Müşteri verisi her zamankinden etkili"

Müşteri verisinin her zamankinden daha fazla önem kazandığını belirten İnci bu verilerin verimliliğe katkısını da şöyle değerlendirdi: Müşterisini tanıyan ve ihtiyacına uygun kişiselleştirilmiş teklifler oluşturan işletmeler rekabette öne çıkacak. Yapılan araştırmalar, kişiselleştirilmiş tekliflerin gelirlerde yüzde 5’lik bir artış sağladığını gösteriyor. Yapay zeka teknolojisini kullanarak veriyi işleyebilmek kritik bir öneme sahip. Yapay zeka modelleriyle; müşterinin harcama rakamları, nereden alışveriş yaptığı gibi veriler sayesinde firmanın pazar payında nereye ulaşacağına yönelik tahminleri de oluşturmak mümkün. Bu modellemelerin kullanımı sayesinde müşteriye doğru ve kişiselleştirilmiş tekliflerle ulaşma olasılığında yüzde 30’luk artış görülüyor. Bu da doğru teklifler götürerek aynı müşteri sayısı ile iş hacmini artırabileceğini kanıtlıyor.

Kaynak: Haber Merkezi