Bu yıl itibariyle dünyanın en yüksek katılımlı kozmetik kongresi olma başarısına ulaşan  8. Uluslararası Kozmetik Kongresi, "Biyoteknolojinin Kozmetik Sektöründeki Etkisi" temasıyla büyük bir katılımla düzenlendi. Kongrede, biyoteknolojinin kozmetik ürünlerdeki rolü ve sürdürülebilirlik ile dijitalleşme gibi küresel trendlerin sektöre etkileri ele alındı. Katılımcılar, biyoteknolojik yeniliklerden doğal içeriklerin etkinliğine, çevresel sorumluluktan dijitalleşmenin sektöre etkilerine kadar geniş bir yelpazede bilgi alışverişinde bulundu. Kongre, sektöre ve geleceğe dair önemli adımların atıldığı, bilimsel gelişmelerin paylaşıldığı çeşitli oturumlara ev sahipliği yaptı.

1734791803 D S C02795-1

Bu yıl, dünyanın en yüksek katılımlı kozmetik kongresi olma başarısını gösteren 8. Uluslararası Kozmetik Kongresi, "Biyoteknolojinin Kozmetik Sektöründeki Etkisi" temasıyla büyük bir ilgiyle gerçekleşti. Kongrede, biyoteknolojinin kozmetik ürünlerdeki rolü, sürdürülebilirlik ve dijitalleşme gibi küresel eğilimlerin sektöre etkisi masaya yatırıldı. Katılımcılar, biyoteknolojik yeniliklerden çevresel sorumluluğa, dijitalleşmenin sektöre olan etkilerinden doğal içeriklerin etkinliğine kadar geniş bir yelpazede bilgi alışverişinde bulundu. Kongre, sektördeki bilimsel gelişmeleri ve yenilikçi yaklaşımları paylaşan çeşitli oturumlara ev sahipliği yaptı.

Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürü Avni Dilber, sektördeki güvenlik önlemlerinin güçlendirilmesinin önemini vurgularken; TİTCK Denetim Hizmetleri Başkan Yardımcısı Eray Kaplan, biyoteknolojinin sektöre olan entegrasyonunu ele aldı. İKMİB Başkanı Adil Pelister, kozmetik sektörünün ihracat payındaki artışı ve biyoteknolojinin sektördeki verimliliği artıracağına olan inancını dile getirdi. ASAD Başkanı Celal Altuntaş, Türkiye’nin aerosol sektöründeki ihracat hedeflerinden bahsederken, KÜAD Başkanı Levent Kahrıman kongrelerin sektördeki topluluklar arasındaki işbirliğini güçlendirdiğine dikkat çekti. KÜAD Kongre Başkanı Fuat Arslan ise biyoteknolojinin sektörü daha sürdürülebilir ve yenilikçi bir hale getireceğini belirtti.

1734791868 D S C03168

Innovation Zone & Upcycle Proje Ödülleri'nde Öne Çıkanlar

Kongrede ayrıca, sektördeki en yenilikçi projeleri ödüllendiren Innovation Zone & Upcycle Proje Ödül Töreni gerçekleştirildi. Bu yılın birincilik ödülü, çevre dostu hammadde kullanımıyla sürdürülebilir ve yenilikçi bir yaklaşım getiren "New Raw Materials" projesine verildi. İkincilik ödülü, kozmetik sektöründe verimliliği artıran teknolojik yenilikleriyle "Entekno"ya, üçüncülük ödülü ise doğallığı ön plana çıkaran "The Purest Solutions" projesine verildi. Ayrıca, sosyal medya etkileşimlerinde öne çıkan isimlere verilen Tresan Fulser Kozmetik Selfie Zone Ödülleri'nde birincilik, özgün içerikleriyle Nilüfer Ünlütürk'e, ikincilik ise yaratıcı paylaşımlarıyla Fatih Mehmet Emen’e verildi. Üçüncülük ödülünü ise estetik ve dikkat çekici sosyal medya deneyimi sunan Melis Göktürk kazandı.

Pazarlamanın Geleceği: Dijitalleşme ve Sürdürülebilirlik

Gazeteci Ali Demirtaş’ın moderatörlüğünde gerçekleşen "Pazarlamada Gelecek" oturumunda, güzellik ve kozmetik sektöründeki dönüşüm ele alındı. Kozmetik Sektörü Stratejik Danışmanı Ayşe Kaya, dijitalleşme, sürdürülebilirlik ve tüketici taleplerindeki değişimi vurguladı. Kaya, bağımsız markaların etik değerler, şeffaflık ve kapsayıcılıkla öne çıktığını belirtti. TikTok Türkiye, Orta ve Güney Asya Marka Çözümleri Grup Lideri Cihan Öztürk, dijital dünyada doğru içeriklerin doğru kitlelere ulaşmasının önemini anlatırken, Trendyol Satış ve İş Geliştirme Direktörü Özkan Çokaygil, e-ticaretin hızla büyüdüğünü ve genç nüfusun bu büyümeyi desteklediğini söyledi. Küçük işletmelerin dijitalleşme ile global pazarlara açılabileceğini, ancak lojistik ve müşteri kazanımı gibi zorluklarla karşılaştıklarını da ekledi.

Kozmetik Sektöründe Dijital Dönüşüm ve Yenilikçi Stratejiler

KOBİ'ler için yeşil teknolojik yeniliği teşvik etmek İçin mentorluk programı KOBİ'ler için yeşil teknolojik yeniliği teşvik etmek İçin mentorluk programı

KÜAD Yönetim Kurulu Üyesi Bülent Konca moderatörlüğünde düzenlenen "Bütüncül Markalaşma" oturumunda, marka değeri yaratmanın zorlukları ve yenilikçi stratejiler ele alındı. BAU Öğretim Görevlisi ve Forbes yazarı Sanem Yıldız, sosyal pazarlama ve marka değeri yaratmanın önemini vurgularken, Estée Lauder Türkiye Pazarlama İletişimi Grup Müdürü Papatya Karadede, TikTok etkisiyle kozmetik sektöründe hızla yayılan trendlerin sektörü nasıl şekillendirdiğini anlattı. Karadede, influencer marketing’in büyük bir strateji haline geldiğini belirterek, markaların yalnızca trendlere katılmakla kalmayıp, bu trendlere nasıl farklılaşarak dahil olacaklarını planlamalarının gerekliliğine dikkat çekti.

Kongre, Sektördeki Yenilikçi Yaklaşımlar ve Gelecek Vizyonunu Ortaya Koydu

8.Uluslararası Kozmetik Kongresi, biyoteknolojik gelişmelerin, sürdürülebilirlik anlayışının ve dijitalleşmenin sektörde nasıl daha yenilikçi ve etkili hale getirilebileceğine dair önemli adımların atıldığı bir platform oldu. Katılımcılar, kozmetik sektörünün geleceğini şekillendiren yeni fikirleri tartışırken, Türkiye’nin güçlü dijital altyapısının global pazarlarda daha fazla yer almasına olanak sağlayacağına dikkat çekti. Kongre, sektördeki toplulukların bir araya geldiği, işbirliklerinin güçlendiği ve geleceğe yönelik vizyonların paylaşıldığı bir zirve olarak büyük bir öneme sahipti.

Editör: Eslem Nur KARAMAN