GEEM Başkanı Ahmet Çığır Şahin, her yıl düzenledikleri geleneksel iftar yemeğinde, sektörel gelişmeleri ve 2025 yılına ilişkin öngörülerini paylaştı. Etkinlikte, çok sayıda sektör temsilcisi bir araya geldi. GEEM olarak, her yıl düzenledikleri bu geleneksel iftar programında üyeleriyle ve paydaşlarıyla buluştuklarını vurgulayan Şahin, "Bugün aramızda çok kıymetli üstatlarımız, değerli sektör başkanlarımız var. Hem üyelerimizle hem de paydaşlarımızla bir araya geliyoruz. Değerli konuklarımız, gündeme dair değerlendirmeler yaparak üyelerimizi aydınlatmaya çalışıyorlar" dedi.

2025 yılına dair beklentilerinden bahseden Şahin, yılın başında genel olarak parlak bir yıl beklemediklerini belirterek, "Bütün bütçelerimizi ve planlamalarımızı bu doğrultuda yaptık. Ancak ikinci yılın hepimiz için daha ferahlatıcı bir dönem olacağı kanaatindeyiz. Beklentilerimiz de bu yönde" dedi. Şahin, genel itibarıyla sektörlerinin iç ve dış pazarlarda zorlu bir mücadele verdiğini ve ilk yarının yoğun geçeceğini ifade etti.

Sırbistan'a Ticaret Heyeti Düzenlenecek

Gelecek projelerle ilgili de açıklamalarda bulunan GEEM Başkanı, Sırbistan’a bir ticaret heyeti düzenlemeyi planladıklarını söyledi. "En geç ikinci çeyrek, yani Mayıs-Haziran ayları arasında Sırbistan’a bir ticaret eğitimi gerçekleştirmeyi planlıyoruz. Bu proje, HURGE projemiz kapsamında Ticaret Bakanlığımızın desteğiyle gerçekleşecek. Kümelenme temelli, birlikte hareket etmeyi amaçlayan bir projedir" diyen Şahin, ayrıca ihracatçı birliklerinin desteğiyle hem hedef pazarlara hem de uzak pazarlara yönelik iki ticaret eğitimi daha düzenlemeyi hedeflediklerini açıkladı.

Türkiye ve Ukrayna İş birliğini Güçlendirmek İçin Kiev'de Kritik Ziyaret Türkiye ve Ukrayna İş birliğini Güçlendirmek İçin Kiev'de Kritik Ziyaret

Dijital Platform Üzerinden Markaların Desteklenmesi

Yurt içindeki projelerinden de bahseden Şahin, "Dijital platformlarla ilgili projelerimiz var. Maydan markası adı altında bir pazar yeri oluşturup sektörel bir girişimde bulunmayı planlıyoruz. Bunun altyapısı için yazılımcılar ve paydaşlarla bir çalışma grubu oluşturduk" dedi. Şahin, bu projeyle, markaların e-ticaret alanında daha görünür hale gelmesini ve ticari anlamda daha fazla fırsat elde etmelerini amaçladıklarını vurguladı. Ayrıca, bu projeyi üç aşamalı olarak planladıklarını ve önümüzdeki 3 ila 5 yıl içerisinde belirli bir noktaya ulaşmayı hedeflediklerini söyledi.

Avrupa Pazarındaki Daralmanın Etkileri

Avrupa pazarındaki daralmanın, Türk ev ve mutfak eşyaları sektörüne olumsuz etkilerini de dile getiren Şahin, "Avrupa’daki resesyon, sektörümüzü ciddi şekilde etkiliyor. Avrupa Birliği, en büyük pazarlarımızdan biri olduğu için tüketimin düşmesi, üretime ve üretim planlamalarına doğrudan yansıyor" dedi. Sektörün bu durumu aşabilmek için çeşitlenme politikası izlediğini belirten Şahin, "Sektör temsilcilerimiz, çantalarını alıp farklı pazarlara giderek ürünlerini tanıtıyor ve yeni iş birlikleri kurmaya çalışıyorlar. Doğu Avrupa, Kafkasya’daki Türkî Cumhuriyetler, Orta Doğu ve Kuzey Afrika bölgeleri bu süreçte önemli pazarlarımız arasında yer alıyor" dedi.

Ayrıca, Kuzey ve Güney Amerika gibi uzak pazarlarda da girişimlerinin devam ettiğini belirten Şahin, "Sektör temsilcilerimiz her fuarı ve her etkinliği fırsata çevirmeye çalışıyor. Biz de bu çabaları desteklemeye devam edeceğiz" diye ekledi.