?si=L_w6EsWD1Ev3vHM3

Türkiye İhracatçılar Meclisi tarafından düzenlenen Türkiye İnovasyon Haftası, başladı. Etkinlik, Türkiye'nin ve yakın coğrafyanın en büyük inovasyon buluşması olarak düzenleniyor.

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) tarafından 10.'su düzenlenen Türkiye Innovation Week 23 Kasım tarihinde başladı. 25 Kasım tarihine kadar sürecek etkinlikte, paneller, konferanslar, sergiler, atölye çalışmaları ve interaktif deneyim alanları yer alıyor. Etkinliğe Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan teşrif edecek.

29 ildeki vergi dairesi başkanlıkları defterdarlığa dönüştürüldü 29 ildeki vergi dairesi başkanlıkları defterdarlığa dönüştürüldü
Etkinliğin açılışında konuşmalarını gerçekleştiren ev sahibi TİM Başkanı Mustafa Gültepe, Türkiye Yüzyılı vizyonuyla ülkenin ve yakın coğrafyanın en büyük ve iddialı inovasyon etkinliğini düzenlediklerini belirterek, 1923'te yaklaşık 51 milyon dolar olan ihracatın bugün 255 milyar dolara, hizmet ihracatının ise 100 milyar dolar seviyelerine ulaştığını bildirdi. İhracatçılar Meclisi olarak inovasyona önem verdiklerini belirten Gültepe, bu konuda önemli bir misyon üstlendiklerini aktardı. Bugüne kadar 500 bini aşan katımcı ve 10 milyon izleyiciyi öncülerle bir araya getirdiklerini ifade eden Gültepe, ''Özellikle üniversiteli gençlerin ve akademisyenlerin organizasyona büyük ilgisi var. Katılımcıların yüzde 45'ini üniversiteliler ve akademisyenler oluşturuyor. 9 yılda 164 üniversiteden on binlerce öğrencimiz etkinliğimize katıldı. Bugün de salonun büyük bölümü siz gençlerimizle dolu. Gençlerimizin yoğun ilgisinden iki sonuç çıkarıyorum. Birincisi, demek ki inovasyon haftasıyla doğru bir iş yapıyoruz. İkincisi ise ülkemizin geleceği emin ellerde. Gönül rahatlığıyla bunu söyleyebiliyorum. Salondaki bu enerjiyi gördükten sonra geleceğe çok daha güvenle bakıyorum'' dedi. Gültepe; "Türkiye, AR-GE faaliyetlerini teknolojiye dönüştürmede başarılı bir performans sergiliyor. Ancak bu çıktıların ticarileştirilmesinde aynı seviyede başarı yakalanamıyor. Bu durum, Türkiye'nin AR-GE faaliyetleri sonucunda ortaya çıkan ürünlerin ticarileşmesi konusunda sorunlar yaşandığına işaret ediyor. Raporumuzda, İlk 1000 ihracatçı firmamızın verilerini inceledik. Verileri detaylandırma ihtiyacı doğunca, AR-GE ve Tasarım merkezi olan firmalarla bir saha çalışması yürüttük. Sonuçları, teşvik-destekler, maliyet baskısı-finansman, insan kaynağı, tanıtım-pazarlama ve strateji-planlama olmak üzere beş ana başlıkta analiz ettik. Ortaya çıkan tabloda firmalarımızın ihtiyaçlarının ölçeğe, teknoloji grubuna veya tecrübeye göre farklılaştığını gördük."
Editör: Eslem Nur KARAMAN