İKMİB COSMOPROF ASIA FUARI’NA 12’İNCİ KEZ TÜRKİYE MİLLİ KATILIMINI GERÇEKLEŞTİRD İKMİB COSMOPROF ASIA FUARI’NA 12’İNCİ KEZ TÜRKİYE MİLLİ KATILIMINI GERÇEKLEŞTİRD

Hepsiburada, 2023 yılını, toplam satış hacmi, sipariş sayısı ve sıklığı, aktif satıcı ve müşteri sayısı ile ürün adedinde güçlü bir performans sergileyerek %104 büyüme ile tamamladı.

2023 yılında Hepsiburada'nın toplam satış hacmi, %104 büyüme ile 96,5 milyar liraya ulaştı. Ancak, bu rakamlar enflasyon düzeltilmesi sonrasında %31 artışla 116,5 milyar liraya yükseldi. Hepsiburada, geçen yılı 11,9 milyon aktif müşteriyle tamamladı. Müşteri başına düşen sipariş sıklığı, %44 artarak 2023 sonunda 9,5'e yükseldi. Bu sayede, sipariş sayısı %41 büyüyerek 113 milyona ulaştı ve Hepsiburada yıl boyunca her saniye yaklaşık 4 siparişi müşterilerine ulaştırdı.

Platform üzerindeki ortalama sepet büyüklüğü (dijital ürünler hariç), bir önceki yıla kıyasla %79 arttı. Ürün çeşitliliği de önemli ölçüde arttı ve platformdaki ürün sayısı yıllık %41 artışla 230,4 milyona yükseldi. Pazaryeri satışlarının toplam satış hacmi içindeki payı %67 olarak gerçekleşti ve Hepsiburada'nın 2023 sonundaki aktif satıcı sayısı 101,5 bin oldu.

Deprem Bölgesine Ticaret ve Teknoloji Gücü Programı kapsamında, bölgedeki satıcı sayısı 10 bini geçerken, toplam ticaret hacmi 4 milyar lirayı aştı.

Hepsiburada'nın sadakat programı Hepsiburada Premium, Aralık 2023 itibarıyla 2,2 milyon ve 15 Mart itibarıyla 2,4 milyon kullanıcıya ulaştı.

Hepsiburada Üst Yöneticisi (CEO) Nilhan Onal Gökçetekin, 2023'ün sektör ve Hepsiburada için rekor sonuçların yılı olduğunu ifade etti. Operasyonel mükemmelliğe ve müşteri memnuniyetine bağlılıklarının, Türkiye e-ticaret pazarında ikinci kez NPS liderliğini doğruladığını belirtti. Ayrıca, müşteri sadakatini artırmak için Hepsiburada Premium'un en güçlü kasası olmaya devam ederken, fintech ve lojistik kabiliyetleriyle ayrışmayı sürdüreceklerini ve B2B hizmetlerini daha fazla iş ortağına ulaştırmayı hedeflediklerini vurguladı.