TCMB, kredi kartlarında faiz oranlarını artırarak beklenen adımı attı. Bu faiz artışının, kredi kartı harcamalarını kısıtlayıcı bir etkiye sahip olması bekleniyor. İlk çeyrekte, toplam harcamalar içinde en yüksek pay yüzde 18 ile market ve alışveriş merkezlerindeydi.

Uluslararası Yeşil Binalar ve Şehirler Zirvesi, “Sıfırın İnşası: İnsanca Yaşam” temasıyla gerçekleştirildi Uluslararası Yeşil Binalar ve Şehirler Zirvesi, “Sıfırın İnşası: İnsanca Yaşam” temasıyla gerçekleştirildi

TCMB'nin verilerine göre, yılın ilk çeyreğinde kartlı harcamalar 3 trilyon TL'yi aşarken, bunun 526,3 milyar TL'si marketler ve alışveriş merkezlerinde gerçekleşti. Bu da demek oluyor ki, her 100 TL'lik harcamanın 18 TL'si bu sektörlerde yapıldı.

Market ve alışveriş merkezi harcamalarını, yüzde 8'lik payla elektronik harcamalar izledi. Elektronik harcamalarda ise yılın ilk çeyreğinde 236,6 milyar TL'lik harcama gerçekleşti.

Kartlı harcamalar arasında gıda segmentinin ağırlığı da dikkat çekti. Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası'nın verilerine göre, çeşitli gıda segmentlerinde kartlı harcamalar, toplam harcamaların yüzde 7'sini oluşturdu. İlgili dönemde bu alandaki harcamaların toplamı 209 milyar TL olarak gerçekleşti.

Tüketicilerin kartlı harcamaları en yoğun tercih ettiği alanlar arasında hizmetler sektörü de öne çıkıyor. Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası verilerine göre, bu alandaki harcamaların toplam içindeki payı yüzde 7 oldu. Yılın ilk çeyreğinde hizmetler tarafında toplam kartlı harcamalar 204 milyar TL olarak kaydedildi.

Akaryakıt harcamalarının toplam içindeki payı da aynı dönemde yüzde 6 olarak kaydedildi. Bu dönemde, akaryakıt harcamaları için toplamda 174 milyar TL'lik kartlı harcama gerçekleşti.

Gıda kategorisinde yemek segmenti, kartlı harcamaların yoğunlaştığı alanlar arasında öne çıktı. Yemek segmenti, 164,4 milyar TL'lik harcamayla yüzde 5 pay aldı.