Altındaki fiyat farkı  mücevher ihracatını bitirdi Altındaki fiyat farkı mücevher ihracatını bitirdi

Dünyanın dört bir yanından lezzetlerin, tazeliğin ve doğallığın bir arada sunulduğu Macrocenter, toplumsal dayanışmayı güçlendirmek amacıyla başlattığı ‘Dayanışma Köşesi’ ile yerel kooperatiflere katkı sağlamaya devam ediyor. Proje kapsamında başta deprem bölgesi olmak üzere ülke genelindeki kadın üreticilerden alınan ürünler, ‘Dayanışma Köşesi’nde satışa sunuluyor. 10’dan fazla kadın kooperatifinin ürünleri Dayanışma Köşelerinde yer alırken, yakın zamanda daha fazla kadın kooperatifinden bu kapsamda alım yapılması planlanıyor.

Türkiye’nin özel tatlar konusundaki öncü markası Macrocenter, dünyanın her köşesinden raflarına taşıdığı lezzetlerin yanı sıra, hayata geçirdiği ‘Dayanışma Köşesi’ ile yerel kadın kooperatiflerine destek oluyor. Dayanışma Köşesi’nin yer aldığı mağazalarda, başta deprem bölgesi olmak üzere Hatay’dan Soma’ya, Gaziantep’ten İzmir’e kadar ülkenin dört bir yanındaki kadın kooperatiflerinin ürünlerini satışa sunuyor. 

Kadın kooperatiflerinin her birinin kendi yörelerinden el emeği ile ürettikleri; yer fıstığı ezmesi, üzüm pekmezi, tarhana, tahin, acuka, kuşburnu marmelatı, reçel çeşitleri, erişte, mantı, bamya, peynirler, domates salçası, Osmaniye fıstığı helvası, zahterli çörek, kömbe çeşitleri, beyaz haşhaş tohumu, haşhaş ezmesi ve çiçek balı gibi çok çeşitli ve Türkiye’nin üretim gücünü sergileyen ürünler Dayanışma Köşelerinde Macrocenter müşterileriyle buluştu.

Dayanışma Köşesinde ürünleri sergilenen Turuncu Eller Tarımsal Kalkınma Kadın Kooperatifi ise, Türkiye çapında 36 noktada 220’den fazla alanda Milli Eğitim sertifikalı eğitimler veren Migros Aile Kulüpleri’nden ürün ve üretim teknikleri eğitimlerini alarak Gümoz markasıyla ürettiği mandalin kurusu, mandalin tatlısı, zeytin yaprağı sirkesi ve enginarlı erişte ürünlerini satışa sundu. 

Ayrıca, Migros ve Türkiye Kadın Girişimciler Derneği (KAGİDER) iş birliğiyle gerçekleşen tarım kampını tamamlayan Tarımda Kadın Kooperatifi de Dayanışma Köşesi’nde bal ve haşhaş ürünleri ile yerini aldı.  

Macrocenter, kadın üreticilerin ekonomik olarak güçlenmelerini sağlamak ve deprem bölgesi üreticilerine katkıda bulunmak amacıyla oluşturduğu ‘Dayanışma Köşesi’ projesini kooperatiflerin üretim kapasitesine verdiği destekle daha fazla mağazasına yaygınlaştırmayı planlanıyor. 

Kaynak: Haber Merkezi