Orka Holding, nisan ayında Giresun'da yeni fabrikasını hizmete açmaya hazırlanıyor. Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, fabrikanın çağın teknolojisinde çığır açacak inovatif bir yatırım olacağını belirtti. Orakçıoğlu, Anadolu Ajansı'na yaptığı açıklamada, 2024'ün Orka Holding'in 40. yılı olması nedeniyle özel bir yıl olduğunu vurguladı.
Orakçıoğlu, 2024 yılının şimdiye kadar yeni pazarlara giriş ve mevcut pazarlarda güçlenme adına verimli bir yıl olduğunu söyledi. Şu anda 85 ülkede 415 mağazaya ulaştıklarını belirterek, “ABD ve Hollanda gibi pazarlara ilk kez giriş yaptık. İtalya'da stratejik yatırımlarla gücümüzü pekleştirdik.” dedi.
Yılın ilk yarısında Azerbaycan ve Özbekistan'da Damat Tween markasıyla birer, İtalya, Polonya ve Romanya'da D'S damat markasıyla ikşer, Hollanda ve Dubai'de birer olmak üzere toplam 10 yeni mağaza açıldı. Yılın ikinci yarısında bu açılışlar devam etti ve ABD’de Atlanta’da ilk mağaza faaliyete geçti. Orakçıoğlu, “Bu yıl yurtdışında 13 yeni mağaza açıldı. Yılın son ayında da büyümeye devam edeceğiz.” diye konuştu.
Haziran ayında, Bolonya'da Orka Global Avrupa Genel Merkezini ve global showroom’u açtıklarını belirten Orakçıoğlu, Avrupa Lojistik Merkezi’ni de hizmete sunduklarını ifade etti. Bu yatırımlar sayesinde Avrupa pazarı için geleneksel ve e-ticaret altyapılarını güçlendirdiklerini vurgulayan Orakçıoğlu, “İtalya’da üretim, tasarım ve inovasyon kalitemizle iddialıyız.” dedi. Ayrıca, İtalyan moda otoritelerinden aldıkları övgülerden gurur duyduklarını dile getirdi.
Orka Holding, fiziki mağazalarının yanı sıra e-ticarette de büyümeyi sürdürüyor. Orakçıoğlu, “Azerbaycan, Romanya, Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri, Çekya, Slovakya, Umman, Kuveyt, Katar, Bahreyn, Almanya, İtalya, İspanya, Hollanda gibi ülkelerde e-ihracat yapıyoruz. Ayrıca Çin pazarında online satışımız başladı.” dedi. 2025 yılında online satışlarını %100’ün üzerinde artırmayı planladıklarını da ekledi.
“Happy Place to Work-En Mutlu İş Yeri” ödülünü kazandıklarını belirten Orakçıoğlu, bu ödülün ekip için büyük bir motivasyon kaynağı olduğunu dile getirdi. Ayrıca, ihracat alanında başarı, gümüş ve bronz olmak üzere üç farklı ödül kazandıklarını da belirtti.
Orakçıoğlu, kadınlara yönelik kapsül koleksiyonların büyük ilgi gördüğünü ve bu çalışmanın süreceğini belirtti. Yeni fabrikanın yanı sıra, ABD ve Birleşik Krallık gibi yeni hedef pazarlarda büyümeye devam edeceklerini söyledi.