İstanbul Jewelry Show (IJS), dünyanın önde gelen mücevher fuarlarından biri olan ve Informa Markets tarafından düzenlenen etkinlik, 55. kez ziyaretçilerini ağırlıyor. İstanbul Fuar Merkezi'nde gerçekleşen fuara, 1500'den fazla firma ve marka katıldı. Pelin Batu, The Journey Of Jewelry lansmanını gerçekleştirdi. Fuara ilk kez katılım sağlayan Batu, Fuar Dergisi mikrofonlarımıza fuarla ve lansmanla ilgili açıklamalarda bulundu.
Fuarı oldukça zihin açıcı bulduğunu belirten Batu, ''Mücevher gündelik hayatımızın bir parçası ama bu lansman, geçmişine gidip irdelemek için güzel bir sebep oldu. Ben de çok yeni şeyler öğrendim ve araştırmalar yaptım, hem çok eğlendirici hem de çok bilgilendirici oldu'' dedi
Pelin Batu, The Journey Of Jewelry lansmanını şu ifadelerle özetledi: ''Bugün aslında özellikle Anadolu gibi medeniyetlerin beşiği olan bir coğrafyada Urartu‘dan Frigya İyonya‘dan Lidya‘ya değişik medeniyetlerin nasıl mücevherle ilişki kurduğu ve Mücevherin fonksiyonlari ve ritüellerde sosyal statü olarak nasıl kullandığını anlattım. Anadolu’dan çıkıp farklı ve spesifik bazı mücevherlerin nasıl dünya tarihini değiştirdiğini anlatmaya çalıştım. Örneğin Manhattan Adası’nın nasıl 24 dolara tekabül eden boncuklara satıldığını ya da Fransız ihtilalini başlatan kolyeyi, o dönemde büyük bir skandalın sebebi olan 2800 karatlık bir pırlanta kolyenin nasıl bir kraliçeyi karalama kampanyasına dönüştü ve bu sayede de aslında devrimi hızlandırdığına dair belgelere ulaştım dolayısıyla değişik mücevherlerin aslında dünya tarihinin seyrini değiştirmesi nedenlerini açıkladım'' şeklinde konuştu.
https://www.youtube.com/watch?v=bB1u97V12Z4