TG Expo Genel Müdürü Cem Şenel, "Electricity Eurasia, Türkiye'nin ilk elektrik odaklı fuarı olacak" TG Expo Genel Müdürü Cem Şenel, "Electricity Eurasia, Türkiye'nin ilk elektrik odaklı fuarı olacak"

20 Ekim’de İstanbul Fuar Merkezi’nde başlayan ve üç gün boyunca yerli, yabancı ziyaretçilerin yoğun ilgisiyle devam eden Uluslararası Güneşten Koruma ve Otomatik Kapı Sistemleri Fuarı R+T Turkey katılımcılarına ihracat kapılarını sonuna kadar açtı. Katılımcıların yüzde 90’ını yerli üretici firmaların, ziyaretçilerin ise yüzde 50’sini yabancı satın almacıların oluşturduğu fuarda; panjur, pergola, perde gibi ürünler ve üretimlerinde kullanılan makinelerin yanı sıra yerli elektrikli tüp motor, yangın tedbirleri bakımından önemli rol üstlenen tutuşmayan perdeler ve pandemi ile birlikte bir ihtiyaca dönüşen dış alan çözümleri ziyaretçilerin ilgi odağı oldu.

Güneşten koruma ve otomatik kapı sistemleri alanında Avrasya, Orta Doğu ve Kuzey Afrika’daki tek uluslararası ticaret fuarı olan R+T Turkey 5. kez Türkiye ekonomisi ve ihracatı için önemli bir kanal oluşturdu.   Sektörün lider firmalarının yer aldığı fuar; yatırımcı, üretici, perakendeci, bayi, satış mağazası, toptancı, distribütör, mimar, iç mimar, inşaat mühendisi gibi tüm sektör ilgililerini sektörün tek uluslararası ticaret platformunda bir araya getirdi.   ZİYARETÇİLERİN YÜZDE 50’Sİ YABANCI ÜLKELERDEN   11 bin metrekare alanda katılımcı firmalar ile ziyaretçileri buluşturduklarını belirten Messe Stuttgart Ares Fuarcılık Genel Müdürü Ufuk Altıntop, “Metrekare bazında 2019 yılına göre iki katı büyüme elde ettik. Bu yıl beşincisini düzenlediğimiz fuar ile ilgili olarak katılımcı sayımızı yüzün üzerine çıkarmak önümüze koyduğumuz hedeflerden biriydi. Bu hedefe ulaşmaktan mutluluk duyuyoruz. Bizi daha da mutlu eden katılımcı firmalarımızın olumlu iş bağlantıları ile fuardan memnun ayrılıyor olmaları.” dedi.   Geçtiğimiz yıllara oranla bu yıl düzenlenen fuarda hem yerli katılımcı firma sayısını hem yabancı ziyaretçi sayısını arttırdıklarını vurgulayan Altıntop; “Ziyaretçilerimizin yüzde 50’sini yabancı satın alma temsilcileri oluşturdu. Bu durumun katılımcılarımızın ihracat hedefleri açısından oldukça olumlu fırsatlar sunduğunu düşünüyoruz. Fuarımıza; Türkiye'nin yanı sıra Rusya, Romanya, Bulgaristan, Almanya, Yunanistan, Hırvatsan, İngiltere, Hollanda, Suudi Arabistan, İspanya, Kosova, Fransa, İsrail, Lübnan başta olmak üzere 88 ülkeden 6 bin profesyonel ziyaretçi geldi. Ayrıca bu sene özellikle Avrupalı ziyaretçilerimizde artış olduğunu gözlemledik.” şeklinde konuştu.