Dört kıtada 14 ülkede üretim faaliyetlerini sürdüren ve 150'yi aşkın ülkeye satış gerçekleştiren Şişecam, 2024 yılının ilk dokuz ayında 136 milyar TL konsolide net satış elde etti. Bu dönemde, uluslararası satışlar konsolide satışların %59’unu oluştururken, toplam yatırımlar 18,6 milyar TL, ihracat ise 730 milyon dolar olarak kaydedildi. Şirket, ilk üç çeyrekte 4,2 milyon ton cam, 3,5 milyon ton soda külü ve 2,8 milyon ton endüstriyel hammadde üretimi gerçekleştirdi.
Şişecam Genel Müdürü Görkem Elverici, Şişecam’ın finansal sonuçları ile ilgili şu açıklamayı yaptı:
“Girdi verdiğimiz sektörlerdeki belirsizliklerin ve ekonomik dalgalanmaların kaçınılmaz sonucu olarak birçok kurumun olduğu gibi bizim de satış gelirlerimiz ve karlılık hedeflerimiz konjonktürün getirdiği gelişmelerden etkileniyor. Ancak bu durum karşısında, kontrolü elden bırakmadan ve uzun vadeli hedeflerimizden uzaklaşmadan kısa ve orta vadeli stratejilerimizi güncelliyor, riskleri yöneterek faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. Hem finansal hem de operasyonel verimliliği öncelikli olarak ele alıyor, bütçe kontrolünü bu dönemde odaklanmamız gereken en önemli unsurlardan biri olarak görüyoruz.
İkinci Dünya Savaşı’ndan sadece 4 yıl önce kurulmuş bir şirket olarak 89 yıllık geçmişimizde pek çok zorlukla karşılaştık. Ancak her zorluktan güçlenerek çıkmayı da başardık. Tecrübe ettiğimiz sayısız kriz, son derece hızlı ve değişken belirsizliklerle baş etme becerimizi ve dayanıklılığımızı artırdı. Stratejik adımlar atmayı ve koşullara hızla uyum sağlamayı öğrendik. Edindiğimiz deneyimler ve aynı kararlılıkla bugün de zorlu koşulları en doğru şekilde yönetmek için sahadayız.
Günümüzün gerekliliklerini etkin bir şekilde yönetirken, yarının ihtiyaçlarını da göz önünde bulundurmanın önemine inanıyoruz. Buna yönelik sürdürülebilirlik ve dijitalleşme odaklı stratejik adımları atmaya devam ediyoruz. Bu amaçla cam üretim teknolojilerinin geleceğini şekillendirmek için "Plant of the Future" platformumuzu tanıttık. Açık inovasyona dayalı bu platform ile bir “hizmet modeli” oluşturmayı ve ardından modeli başta dünyada ilk 3 üretici arasında yer aldığımız soda külü endüstrisi olmak üzere, portföyümüzdeki diğer sektörlere de yaymayı hedefliyoruz. Bu inisiyatifle en iyi uygulamanın değil, yarının ihtiyaçlarına cevap verecek çözümlerin peşinde olacağız.
Şişecam, belirsizlik ve kriz ortamlarında operasyonlarının dayanıklılığını artırırken uzun vadeli hedeflerine bağlı kalacak şekilde gerekli önlemleri almaya ve planlarını gözden geçirmeye devam ediyor. 89 yıllık kurumsal geçmişimizden aldığımız güçle gelişim yolculuğumuzu kararlılıkla sürdüreceğiz.”