So Fuar tarafından düzenlenen ve bu yıl ilk kez gerçekleştirilen CF İstanbul İnşaat Endüstrisi İhracat Fuarı, İstanbul Fuar Merkezi'nde iki ayrı holde kapılarını açtı. Fuar, inşaat sektörünün ihracata yönelik en önemli organizasyonlarından biri olma yolunda önemli bir adım attı. So Fuar CEO’su Özgür Sofuoğlu mikrofonlarımıza yaptığı açıklama önümüzdeki yıllarda CF İstanbul’u en az iki kat büyüterek küresel bir marka haline getireceklerini belirtti.

So Fuar CEO’su Özgür Sofuoğlu, “CF İstanbul İnşaat Endüstrisi İhracat Fuarı’nı ilk kez bu yıl düzenliyoruz. Bildiğiniz gibi, Şubat ayı inşaat sezonunun başlangıcı olduğu için fuarımızı bu tarihte gerçekleştirmeyi tercih ettik. Konsept olarak ihracata odaklanmış bir organizasyon gerçekleştirildi ve şu anda 100’e yakın üst düzey yönetici fuarımızda yer alıyor.” şeklinde konuşarak büyük bir ilgi gördüğünü belirtti ve uluslararası iş bağlantılarının kurulması açısından önemli bir platform sunduklarını ifade etti.

Fuarın en büyük farkının, inşaat sektörünün tüm alt dallarını kapsaması olduğunu vurgulayan Sofuoğlu, “Türkiye’de inşaat sektörünün birçok alt dalına yönelik fuarlar düzenleniyor. Demir-çelik, alüminyum, tesisat, seramik gibi birçok etkinlik mevcut. Ancak bizim fuarımız, bu alt sektörleri bir araya getiren ve özellikle ihracatçı firmaları buluşturan bir organizasyon olmasıyla farklılaşıyor.” ifadelerini kullandı.

25 yılı aşkın süredir yurt dışında faaliyet gösteren So Fuar'ın deneyimini Türkiye’ye taşıdığına dikkat çeken Sofuoğlu, “Bugüne kadar binlerce ihracatçımızı yurt dışı fuarlarımızda ve milli katılım etkinliklerinde destekledik. Şimdi ise bu deneyimi Türkiye’ye taşıyoruz. Ekonomik konjonktürde böyle bir girişimde bulunmanın ayrı bir gururunu yaşıyoruz.” dedi.

Fuarda Afrika, Balkanlar, Orta Doğu ve Kuzey Afrika gibi birçok pazardan ziyaretçiler yer alıyor. Sofuoğlu, özellikle Afrika pazarına yönelik yoğun bir katılım sağlandığını belirterek, “Fuarımızın uluslararası ziyaretçi profilini genişletmek adına özellikle bakir pazarlar olarak nitelendirebileceğimiz Afrika’ya odaklandık. Kuzey Afrika ve Sahra Altı Afrika’dan birçok ziyaretçimiz var. Bu organizasyonun tamamı, bizim uluslararası ağımız sayesinde gerçekleşti. Afrika’dan gelen ziyaretçiler arasında hem doğrudan inşaat işleri yapan firmalar hem de bu pazarlara ihracat yapmak isteyen firmalar bulunuyor.” dedi.

Fuar organizasyonlarında en önemli unsurlardan birinin ziyaretçiler arasındaki iş bağlantılarının kalitesi olduğuna dikkat çeken Sofuoğlu, “Şu anda fuara tekrar katılma oranı, yani yeniden rezervasyon oranı sektör ortalamalarının üzerinde seyrediyor. Bu yıl fuarımız iki salonda gerçekleşiyor. Ancak önümüzdeki yıl fuarımızı en az iki kat büyütmeyi planlıyoruz.” şeklinde konuştu.

BTSO bir haftada 5 ülkeden Büyükelçi ve Başkonsolosu ağırladı BTSO bir haftada 5 ülkeden Büyükelçi ve Başkonsolosu ağırladı

Fuarda şu anda 100’ün üzerinde firma bulunuyor ve katılımcı firmalar açısından ekonomik anlamda büyük bir potansiyel oluşturuyor. Paylaşımlı standlar nedeniyle net bir rakam verilemese de, birçok firmanın fuarda aktif iş görüşmeleri yürüttüğü belirtiliyor.

“Firma başına düşen yabancı ziyaretçi sayısı dünya ortalamalarının üzerinde. Şu anda fuar alanında her standda aktif iş görüşmelerinin yapıldığını görmek bizi son derece memnun ediyor.” şeklinde belirten Sofuoğlu ayrıca, Fuardan elde edilen sonuçların UFI (Uluslararası Fuarlar Birliği) kriterlerine uygun şekilde kayıt altına alındığını belirten Sofuoğlu, ilk yılın başarısının önümüzdeki yıllarda fuarın daha da büyüyeceğini gösterdiğini vurguladı.