Ticaret Bakanlığı, 2024 yılının ilk yarısında tüketicileri mağdur eden e-ticaret firmalarına karşı sert bir tutum sergiledi. Perakende ticarette giderek artan payı ve önemi ile dikkat çeken mesafeli satışlarda, tüketicilerin haklarının korunması konusunda önemli adımlar atıldı. Bu çerçevede, 2024 yılının ilk altı ayında denetlenen 42 firmadan mevzuata aykırı uygulamaları tespit edilen 40 firmaya toplamda yaklaşık 230 milyon TL idari para cezası uygulandı.

Mesafeli satışlar, tüketicilere hızlı ve pratik alışveriş imkanı sunarken, ürünlerin fiziksel olarak görülmesi ve kontrol edilmesi gibi olanakların eksikliği nedeniyle istismara açık hale gelebiliyor. Ticaret Bakanlığı, tüketicilerin bu tür alışverişlerde tam ve doğru bilgilendirilmesi, sözleşmeden cayma ve ürün teslimi gibi haklarının korunmasını sağlamak amacıyla Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği ile düzenlemeler getirdi.

Finansal Kurumlar Birliği, Ekim Ayı Ekonomik Görünüm Endeksi'ni yayınladı Finansal Kurumlar Birliği, Ekim Ayı Ekonomik Görünüm Endeksi'ni yayınladı

2024 yılı itibarıyla, Bakanlık, tüketici başvurularına dayanarak özellikle ürünlerin stokta olmaması gerekçesiyle yapılan sipariş iptalleri, teslimat sürelerinin aşılması ve bedel iadesi süreçlerindeki aksaklıklar gibi tüketici mağduriyetlerine yönelik kapsamlı inceleme ve denetimlerde bulundu. Bu denetimler sonucunda mevzuata aykırı davranışlar sergileyen 40 firma hakkında büyük miktarda idari para cezası uygulandı.

Ayrıca, 7 firmanın faaliyetleri, 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu’nun dolandırıcılık suçları ile ilgili maddeleri çerçevesinde değerlendirildi ve bu firmalar hakkında hazırlanan Soruşturma Raporları ilgili Cumhuriyet Başsavcılıklarına iletildi.

Ticaret Bakanlığı, tüketici haklarının korunması ve haksız rekabetin önlenmesi amacıyla, 6502 sayılı Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği kapsamında etkin denetimlerine devam edeceğini vurguladı.

Editör: Sude Yılmaz