Global dijital reklam pazarı geçtiğimiz yıl 650 milyar dolar büyüklüğe ulaştı. Türkiye Avrupa’da 29 ülke içerisinde 8.sıraya yükseldi.

İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB) Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı ve Sahibinden.com CEO’su Burak Ertaş, Global Dijital Reklamcılık Sektörel Raporu’nu açıkladı.

İpekyolu Expo Fuarı, Van'da büyük ilgiyle devam ediyor İpekyolu Expo Fuarı, Van'da büyük ilgiyle devam ediyor

Burak Ertaş, 2023 yılında ulaşılan 650 milyar dolarlık rakamın 225 milyar dolarının ABD’den geldiğini aktardı. Avrupa tarafında ise bir önceki yıla göre yüzde 11 büyüme ile 97 milyar euro civarında bir Pazar olduğunu belirten Ertaş, “Türkiye’de ise 2023 yılında dijital reklam pazarı 86,5 milyar TL. büyüklüğe erişti. Türkiye’de dijital reklamcılığın, toplam reklam yatırımlarının içerisindeki payı ise yüzde 73. Yani sinema, radyo televizyon mecralarında verilen tüm reklamların içerisinde dijitalin payı, yüzde 73 oldu. Türkiye Avrupa’da 29 ülke içerisinde 8. sıraya yükseldi. Enflasyondan arındırılmış büyümeler sıralamasında Türkiye yüzde 50 büyüme sağladı ve Avrupa’da en hızlı büyüyen ülkesi olduk” ifadelerini kullandı.

Reklamcılıkta yatırımların yüzde 80’inin mobil ortamlarda gerçekleştiği açıklandı

Burak Ertaş “Bu büyümeyi sağlayan başlıca dinamikler, reklam verenlerin medya yatırımlarını dijitale kaydırması ve e-ticaretin gelişimi oldu. Reklam yatırımlarının yüzde 80’i mobil ortamda gerçekleşiyor. Diğer yanda trendlerde ise bağlantılı tv üzerinden yapılan yayınlar üzerinde yapılan reklamlar paylarını artırmaya başladı. Bir diğer trend ise büyük e-ticaret platformları, Amazon’un yaptığı gibi kendi sattıkları ürünlerin arasına reklam yerleştirmeye gidiyor” dedi.

Editör: Eslem Nur KARAMAN