Almanya, Türkiye'nin en büyük ihracat pazarı olarak, kasım ayında 6 sektörün ürünlerine en fazla talep gösteren ülke oldu. Küresel ekonomik zorluklara ve Avrupa'nın ekonomik durumu üzerindeki olumsuz etkilerine rağmen, Almanya'dan Türk ürünlerine olan talep sürüyor. Kovid-19 ve Rusya-Ukrayna Savaşı'nın etkilerine rağmen, iki ülke arasındaki köklü ticari ilişkiler, dış ticaretin hızla iyileşmesine katkı sağlıyor.
Almanya Ekonomi ve İklimi Koruma Bakanı Robert Habeck, geçtiğimiz ay Berlin’de düzenlenen 6. Türk Alman Enerji Forumu'nda, Türkiye'nin daha fazla ticaret ve enerji ortaklığı kurmak istediğini vurgulamış ve iki ülke arasındaki ilişkilerin gelişen potansiyelinden bahsetmişti. Habeck, iki hükümetin de ticaret sorunlarını hızlı bir şekilde çözmek için sürekli bir iletişim içinde olduğunu belirtmişti.
Kasım İhracat Verileri
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre, kasım ayında Almanya'ya yapılan ihracat 1 milyar 528,6 milyon dolara ulaştı, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 1,4 artış gösterdi. Bu, Türkiye'nin toplam 22,3 milyar dolarlık dış satımının yüzde 6,9'unu oluşturdu. Almanya'nın ardından, 1 milyar 179,8 milyon dolarla İtalya, 1 milyar 167,1 milyon dolarla ABD, 1 milyar 33,1 milyon dolarla Birleşik Krallık ve 913,9 milyon dolarla Irak sırasıyla en fazla ihracat yapılan ülkeler oldu.
En Fazla Talep Gören Sektörler
Kasım ayında Almanya, Türk ihracatçılarının 6 farklı sektörüne en fazla talep gösterdi. Bu sektörler şunlar oldu:
- Demir ve Demir Dışı Metaller: 117,5 milyon dolar
- Deri ve Deri Mamulleri: 10,1 milyon dolar
- Fındık ve Mamulleri: 75,6 milyon dolar
- Hazır Giyim ve Konfeksiyon: 235,8 milyon dolar
- İklimlendirme Sanayii: 57,3 milyon dolar
- Kuru Meyve ve Mamulleri: 27,5 milyon dolar
Bu veriler, Almanya'nın Türk ihracatına olan güçlü talebinin devam ettiğini ve bu pazarda büyüme potansiyelinin sürdüğünü gösteriyor.