İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) tarafından düzenlenen 32. Koza Genç Moda Tasarımcıları Yarışması'nın kazananları belli oldu. 300'e yakın başvuru arasından seçilen 10 finalist; Ahmet Can Hızlı, Ece Zikguş, Gülnihal Uluçay, Lamia Duran, Levent Tirki, Mehmet Melih Sevinç, Selçuk Durdu, Sude Keskin, Taha Erdem Ömeroğlu ve Umut Kaya, tasarımlarını görkemli bir defileyle sergiledi. Moda Tasarımcıları Derneği Başkanları ve 32. Koza Genç Moda Tasarımcıları Yarışması Mentorleri Nihan Peker ve Belma Özdemir mentorluğunda koleksiyonlarını hayata geçirip defileye hazırlanan 10 finalistten, 3.'lük ödülünü Ahmet Can Hızlı, 2.'lik ödülünü Umut Kaya, 1.'lik ödülünü ise Sude Keskin, almaya hak kazandı.
TİM & İHKİB Başkanı Mustafa Gültepe, 32. Koza Genç Moda Tasarımcıları Yarışması ile ilgili detayları mikrofonlarımızla paylaştı. Gültepe, bu sektöre tam 32 yıl önce başladığını ve 32. yılın kendisi için özel bir anlam taşıdığını belirtti. Gültepe, "32. Koza Genç Moda Tasarımcıları Yarışması sektöre önemli destek sağlayan, yeni tasarımcılar yetiştiren ve bu alanda gerçekten öne çıkan harika bir yarışma. Şu anda Türkiye'nin tasarımı tartışılıyorsa, bunun nedeni Koza Genç Tasarımcılar Yarışmaları. Şirketlerin katkıları ve genç yeteneklere verdikleri destek, sektöre muazzam bir değer katıyor. 100'e yakın ülkede 3.000'den fazla Türk markasının satış yaptığı markalarımızın başarısı, bu Türk tasarımcıların çalışmalarının bir kanıtıdır. Gelecek gençlerin elinde. Bu yarışmaların daha da büyüyeceğine ve genç neslin bu sektöre sahip çıkacağına inanıyorum. Umarım daha büyük yarışmalarda buluşmaya devam ederiz."
Gültepe, genç tasarımcıların kendi markalarını erken piyasaya sürme konusunda istekli olmaları konusunda şu tavsiyelerde bulunarak, "Buradaki sorun, özellikle okul çağındaki gençlerin genellikle kendi markalarını hemen piyasaya sürmek için güçlü bir arzuya sahip olmalarıdır. Görmek istediğim şey, öncelikle şirketlerde çalışarak deneyim kazanmaları, sektörün dinamiklerini anlamalarıdır. Alanda biraz zaman geçirdikten sonra, markalarını kurmak daha büyük bir başarıya yol açacaktır. Amaç, momentumlarını çok erken kaybetmemelerini sağlamaktır. Markalaşma kolay değildir; hem ekonomik hem de işlevsel olarak zorlu bir süreçtir. Bu yüzden kendi başlarına yola çıkmadan önce 4-5 yıl çalışırlarsa daha net bir yola sahip olacaklarına inanıyorum." şeklinde konuştu.