İstanbul Fuar Merkezi’nde, 18-20 Haziran 2025 tarihleri arasında gerçekleştirilecek olan 20. Uluslararası Kozmetik, Güzellik ve Kuaför Fuarı – BeautyEurasia, sektördeki önemli kurum ve kuruluşların iş birliğinde, kozmetik sektörüne yön veren son gelişmeleri gündeme taşıyacak.
Avrasya bölgesindeki kozmetik sektörünün en büyük ticari platformu olarak bilinen ve Avrasya pazarına açılan en önemli kapılardan biri olan BeautyEurasia, Türkiye ve dünyadaki sektör profesyonellerine yönelik yeni iş ve ortaklık fırsatlarıyla oldukça verimli bir fuar deneyimi sunmaya hazırlanıyor.
2024 yılında 28 ülkeden 467 katılımcı, 38 ülkeden 969 marka ve %29,2’si uluslararası olmak üzere 116 ülkeden toplam 16.683 ziyaretçiye ev sahipliği yapan fuar, sunduğu ürün ve hizmetlerle Türkiye’de kozmetik sektörünün nabzını tutuyor. Dünyanın dört bir yanından yüzlerce katılımcıya ev sahipliği yapan fuarda; T.C. Ticaret Bakanlığı, fuar katılımcılarının tanıtım faaliyeti harcamalarına bu sene de destek sağlayacak.
Uluslararası fuar şirketi ICA Events tarafından organize edilen BeautyEurasia; dünyanın dört bir yanındaki üretici ve tedarikçilerin ürün, hizmet ve teknolojilerini bir araya getirecek. Orta Doğu, BTD, Avrupa ve Latin Amerika’dan gelen yüzlerce katılımcının yer alacağı fuarda; kozmetik, güzellik ve kuaför ürünleri sergilenecek, stant etkinlikleri gerçekleştirilecek. İtalya, Çin, Kore, Bulgaristan, Güney Afrika, Romanya, Macaristan, Rusya, Hindistan ve Mısır’ın pavilyon olarak yer alacağı fuarda, 40 ülkeden 600 yabancı katılımcı BeautyEurasia’da ağırlanacak.
Kozmetik sektörü temsilcilerine uluslararası alanda iş geliştirme, yeni satın alma, yeni iş ve iş birliği fırsatları yaratılmasına katkı sağlayan fuarın 2025 yılı programında; Latin Amerika, Orta Doğu, Orta Asya, Afrika, Uzak Doğu ve Okyanusya başta olmak üzere toplam 100 ülkeden 600’ün üzerinde VIP satın alma profesyoneli yer alacak.
Estetik, dermokozmetik ve ecza ürünleri için 2024’te de BeautyEurasia’nın doğru adres olduğunu belirten BeautyEurasia Fuar Direktörü Filiz Mehmedova, görüşlerini şu şekilde dile getirdi: “Türkiye'nin dermokozmetik ve estetik ürün sektörü, 96,6 milyon dolar ihracat hacmiyle dikkat çekiyor. Cilt bakım ürünleri, estetik cihazları ve şampuanlar gibi kategoriler ön planda yer alırken, özellikle orta gelirli kesimdeki artan talep pazarı şekillendiriyor. Estetik ürünler ve ekipmanlar, dermokozmetik, ilaç ve OTC ürünleri, BeautyEurasia'da da büyük bir ticaret hacmine sahip. Türkiye ve çevreleyen bölgede bu ürün gruplarında hizmet veren üretici ve distribütörler için ilişkilerini güçlendirmeleri ve hedef pazarlarına ulaşmaları için benzersiz fırsatlar sunmaya devam ediyoruz.”
BeautyEurasia’nın 2025 yılında da kozmetik ürünleri ihracatına destek olacağını vurgulayan Filiz Mehmedova, sözlerini şöyle sürdürdü: “BeautyEurasia, Türkiye ve Avrasya bölgesindeki sektörün global ve bölgesel gelişim alanlarının tartışılmasını ve bilgi alışverişini sağlayarak, yeni fikir ve ürünlerin tanıtımına yönelik verimli bir platform sunuyor. Yeni iş birliği ve ihracat fırsatları için zemin hazırlamasının ötesinde bir misyona sahip BeautyEurasia, sektörün yol haritasını çizmeye önümüzdeki sene de başarıyla devam edecek. Fuar alanımızın %50’si şimdiden rezerve edildi. Yeni ihracat fırsatlarına ev sahipliği yapan BeautyEurasia’ya 2025 yılında %30’u uluslararası ziyaretçi olmak üzere yaklaşık olarak 140 ülkeden 22.000 ziyaretçi ve sektör profesyonelinin katılım sağlamasını bekliyoruz.”