Kira sözleşmelerinde yeni dönem: 12 Aylık TÜFE ortalaması belirleyici olacak Kira sözleşmelerinde yeni dönem: 12 Aylık TÜFE ortalaması belirleyici olacak

DeFacto, bu yıl Avustralya ve Güney Amerika pazarına açılmayı hedefliyor. Defacto CEO’su İhsan Ateş, 5 kıtada 93 ülkede faaliyet gösteren markanın Cumhuriyet’in 100’üncü yılında 100 ülkede olacağını ve 100 yeni mağaza açacağını belirtti. Yeni açılacakları 2 kıtanın Avusralya ve Güney Amerika olduğunu söyledi.

CEO İhsan Ateş, "EBRD, sağlam finansalları olan ve aynı zamanda da sürdürülebilirliği odağına yerleştiren kurumlarla iş ortaklığı yapıyor biliyorsunuz. Dolayısıyla bu yatırımla şirketimize ve büyüme potansiyelimize duyduğu güveni ortaya koyarken sürdürülebilir kalkınma vizyonuyla da markamıza değer katacak." değerlendirmesinde bulundu. Ceo İhsan Ateş, Defacto'nun bugün 5 kıtada 93 ülkede faaliyet gösteren global bir moda markası olduğuna işaret ederek, "Cumhuriyetimizin 100’üncü yılında 100 ülkede olacak ve 100 yeni mağaza açacağız. Bu yıl 2 yeni kıtaya da giriyoruz, Avustralya ve Güney Amerika." diye konuştu. 2027 YILINDA TOPLAM 180 ÜLKE 2027 yılında ise toplam 180 ülkede olma hedefi olduklarını belirten Ateş, "Bu yılki büyüme hedefimiz ise 3 haneli. Hedefimiz sıçrayarak büyümek ve odağımız her zaman olduğu gibi müşterimizi kendimize aşık etmek. 2022’de önceki yıla göre iki kattan fazla büyüdük ve 11 yeni ülkeye girdik." açıklamasını yaptı. Ateş, "Sürdürülebilirlik EBRD ile müşterek hassasiyetimiz. Bu yıl üretimimizin yüzde 35'ini 'sürdürülebilir ürünlerden yapacağız. Hedefimiz 2023 yılında yüzde 90 ve 2050 yılında da karbon ayak izini sıfırlamak hedefindeyiz." dedi. MARKA, AVRUPA İMAR VE KALKINMA BANKASI’YLA ANLAŞTI 5 kıta 93 ülkede faaliyet gösteren global moda markası DeFacto, Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) ile güçlerini birleştirdi. DeFacto yöneticileri ve EBRD yetkililerinin katıldığı imza töreni, EBRD İstanbul Ofisi'nde gerçekleşti. 1,1 milyar TL’lik yatırımla şirketin azınlık hisselerini alan EBRD, şirketin globalleşme atağında sürdürülebilir kalkınma vizyonuyla markaya değer katacak. İhsan Ateş, 2022 yılında Türkmenistan, Kamerun ve Kongo gibi 11 yeni ülkeye girdiklerini pazar yerleri iş birlikleriyle Endonezya, Şili, Hindistan, İrlanda, Çek Cumhuriyeti, Slovakya, Litvanya ve Güney Afrika ülkelerinde satışa başladıklarını ifade etti. 2023 yılındaki ülke hedeflerinin Dubai, Suudi Arabistan, Libya, Cezayir, Angola, Ruanda ve Mauritius Adası’na mağaza açmak olduğunu söyleyen Ateş: ‘’ Güney Amerika’da tüm kıtada önemli iş birlikteliklerine imza attık. Meksika ile başlayan yolculuğumuzu, Arjantin, Brezilya ve Şili’ye taşıdık. 2023’ün ortasına kadar Güney Amerika kıtasında olgunluk seviyemizi artıracağız ve Kolombiya, Peru bu yıl yeni odak ülkelerimiz olacak. Yepyeni bir kıtaya 2023 yılının ilk çeyreğinde gireceğiz. Avustralya operasyonumuza kıtanın en önemli online satış kanalları ile başlıyoruz. Kurulduğumuz ilk günden bu yana, ülkemizin gururu olan global bir marka yaratma gayesiyle çalıştık. Bu vizyonla, Cumhuriyetimizin 100’üncü yılında 100 ülkeye DeFacto markasını taşıyacağız ve 100 yeni mağaza açacağız.’’ dedi. ‘’MUTLU KADIN HAREKETİ İLE TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİNE YATIRIM YAPIYORUZ’’ Ateş, Better Cotton Initiative’e üye olduklarını kaydederek, şöyle devam etti: "Çalışanlarımızın yaklaşık yüzde 60’ı kadınlardan oluşuyor ve 2015‘ten bu yana 'Mutlu Kadın Hareketi' ile de toplumsal cinsiyet eşitliğine yatırım yapıyoruz. Yine bu kapsamda BM Kadını Güçlendirme İlkeleri’nin (WEPs) imzacısıyız. Toplumsal cinsiyet eşitliğinin sağlanmasına katkıda bulunan, kadın istihdamını artırmaya ve kadınların hayallerinin gerçekleşmesinde etkin rol oynayan ‘Kumaştan Hayaller’ projemizle, BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri doğrultusunda sorumluluklarımızı yerine getiriyoruz."
Editör: Eslem Nur KARAMAN