Denizli, antik şehirleriyle turizmde sıçrama yapacak Denizli, antik şehirleriyle turizmde sıçrama yapacak
‘’Deri sektörü, çöpe atılan bir ürünü katma değer olarak ekonomiye kazandırıyor.’’ Deri sektöründe kullanılan ürünler için hayvan kesildiği ve katliam yapıldığı algısının yanlış olduğunu dile getiren Gözmen, “Biz sadece atık, çöpe atlan bir ürünü katma değer olarak ekonomiye katıyoruz. Eğer böyle bir algı varsa bize karşı değil, et yiyenlere karşı oluşması lazım. Bu konuda halkımızın bilinçlenmesi lazım.” ifadelerini kullandı. 2015 yılından beri alternatif pazarlara eğilmeye ve uzak pazarlar aramaya başladıklarını ifade eden Gözmen, “Bunların içerisinde Amerika’yı hedef pazarlarımız içerisinde 1. sıraya koyduk. Bu ülkedeki satışlarımızın artması, diğer ülkelerdeki krizler ve azalan talep darlığını karşılayacağını, hatta bizim bu talepleri karşılayamayacak safhaya kadar geleceğimizi düşünüyorum. Kullandığımız üründe, yaptığımız ürün çeşitliliğinde Türkiye’nin rakibi yok. Sektörümüz oluşabilecek her duruma karşı hazırlıklı. Çin’in agresif satışlarına karşı da hazırlıklıyız. Çünkü bizim kullandığımız ürün, malzeme tamamen Türkiye’nin üretiminde yerli katma değeri yüksek ürünler olduğu için burada bir avantaj sağlıyor.” dedi. ‘’En değerli ihracat yapan 4.sektörüz.’’ Sektörün 2022 yılını 2,58 milyar dolar gibi bir rakamla kapattığını kaydeden İstanbul Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği (İDMİB) Yönetim Kurulu Başkanı Güven Karaca, “Çünkü bizim kilogram başına ihracat değerimiz 10,2 dolar, deri ve kürk konfeksiyonunda 118 dolarlara kadar çıkıyor bu rakam. Ana hedefimiz katma değerli ürün, katma değerli ürün ihracı ve ülkemize katkı. Sektör olarak zaten en değerli ihracat yapan 4. sektörüz. Deri ve kürk konfeksiyon sektörü bu konuda bize çok yardımcı oluyor ve de destek veriyor. Direkt hedefe yönelik bir fuar. Dolayısıyla bu fuarın katkısı çok büyük. Her fuarda sipariş alıp ihracatımızı arttırıyoruz. Bu yüzden bu fuarımızı çok önemsiyoruz.” dedi. E-ticaretin 5 trilyon doların üzerine çıktığı bilgisini paylaşan Karaca, “E-ticarettin 5 yıl içerisinde 10 trilyon doların üzerine çıkması hedefleniyor. Buna kayıtsız kalamayız. Canla başla e-ihracat, e-ticareti tabana yayacak şekilde belli projeler üzerinde çalışıyoruz. Aslında diyoruz ki e-ticareti hedefleyerek hedefimiz ülke değil dünya. Bu bağlamda da E-ticaret Komitemizi kurduk. Faaliyetlere de devam ediyoruz.” dedi.
Editör: Eslem Nur KARAMAN