EİB'ten New York Premiere Vision Manufacturing Fuarı’na milli katılım
Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği, Ticaret Bakanlığı’nın hedef pazar olarak belirlediği ABD’de 17-18 Ocak 2023 tarihlerinde düzenlenen New York Premiere Vision Manufacturing Fuarı’na ilk kez 10 firmayla milli katılım organizasyonu düzenliyor.
New York Premiere Vision Manufacturing Fuarı’nın 2023 yılındaki ilk dış pazar faaliyetleri olduğu bilgisini veren Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Burak Sertbaş, 2023 yılında agresif bir pazarlama hedeflediklerini, 2022 yılında 2 fuara milli katılım organizasyonu yapmışken, 2023 yılında bu sayıyı 6 fuara çıkardıklarını dile getirdi.
Amerika, AB’den sonra en büyük ikinci pazarımız
Türkiye’nin hazırgiyim ihracatında Avrupa Birliği’nin açık ara birinci Pazar olduğunu hatırlatan Sertbaş, “Amerika ise, ihracatımızda AB’nden sonra ikinci sırada yer alıyor. Dünya’dan yıllık 120 milyar dolarlık hazırgiyim ürünleri ithal ediyor. Ticaret Bakanlığımızın ABD’yi hem “Hedef Ülkeler arasına alarak yüzde 20 ilave destek sağladı hem de "Uzak Ülkeler Stratejisi" kapsamında bu pazara büyük önem veriyor. İki ülke arasında dış ticareti 100 milyar dolara çıkarma hedefi var. En büyük ihraç pazarımız AB’de güçlü bir resesyon beklentisi var. Tüm bu nedenlerden dolayı ABD pazarında daha güçlü var olmak istiyoruz. New York Premiere Vision Manufacturing Fuarı Ocak ve Temmuz aylarında yılda iki kez düzenleniyor. İki fuarda da yer alacağız. Ticaret Bakanlığımıza ABD pazarında bize sağladığı ekstra destekler için çok teşekkür ediyoruz.” şeklinde konuştu.
Uğuz: “Sonbahar’da ABD’ye sektörel ticaret heyeti düzenlemeyi hedefliyoruz”
New York Premiere Vision Manufacturing Fuarı’nın ABD’nin en önemli moda fuarlarından biri olduğu bilgisini paylaşan EHKİB Dış Pazar Stratejileri Geliştirme Komitesi Başkanı Tala Uğuz, pandemi öncesinde yoğun bir şekilde Uzakdoğu’dan konfeksiyon ürünleri ihtiyacını karşılayan ABD’li markaların bozulan tedarik zinciri, artan maliyetler ve artan riskler karşısında yeni bir arayışa yöneldiklerini, yıllardır Avrupa’nın ve ABD’nin önemli markalarına üretim yapan, esnek üretim yeteneğine sahip, güçlü tasarım altyapısı olan Türk moda endüstrisi olarak ABD pazarında Uzakdoğulu üreticilere güçlü bir alternatif sunduklarının altını çizdi.
Türkiye’nin 2022 yılında ABD’ye yaptığı hazırgiyim ihracatının yüzde 6’lık artışla 1 milyar dolara ulaştığını kaydeden Uğuz, “ABD’nin hazırgiyim ithalatından yüzde 1 civarında pay alıyoruz. Hedefimiz bu oranı yüzde 2’ye, ihracatımızı da 2 milyar dolara çıkarmak. Bu amaçla New York Premiere Vision Manufacturing Fuarı’nda kuracağımız ilişkileri desteklemek ve yeni ticari bağlantılar kurmak amacıyla 2023 yılının sonbaharında ABD’ye yönelik “Sektörel Ticaret Heyeti” organize etmeyi hedefliyoruz. Böylelikle, 2023 yılında üç kez ABD’de pazarlama faaliyetimiz olacak” diye konuştu.
-
Dolar38,06470 0.38%
-
Euro43,17180 1.34%
-
Sterlin49,78780 1.21%
-
Gram Altın3931,00000 1.65%
-
BİST 1009.367,00 0.3%
-
Bitcoin82.526,99 1.11%
Trend Haberler

FORTE ve MILSOFT Stratejik Ortaklık Görüşmelerine Başladı: Savunma Sanayiinde Yeni Dönem Başlıyor

Antalya Yacht Life Boat Show 2025 Kapılarını Açtı!
Prizma Fuarcılık Başkanı Cengiz İmeci, "Hedefimiz doğaseverleri sektörün yenilikçi ürünleriyle buluşturmak"

En Yeni Ütü ve Pres Makineleri Garment Tech İstanbul Fuarı'nda Sergilenecek

Servotel’den Lüksün Yeni Tanımına Yön Veren Projeler

Güneş enerjisi ve depolama sektörünün devleri Solarex İstanbul’da buluşuyor

Konut fiyatları ve faizler yatırımcıları harekete geçirdi: Gayrimenkulde ilk çeyrek rekoru kırıldı
SolarEX İstanbul, sektörde dünyanın en büyük üç fuarından biri olarak 17. kez kapılarını açtı

Türkiye Kültür Yolu Festivali Adana’da başladı

Elektrik Piyasasında Fiyat Tavanı Yükseldi: Yeni Azami Fiyat 3.400 TL!

TURKCOMPOSITE 2026 Fuarı'nın organizasyonu KSD ve CNG Fuarcılık iş birliği ile gerçekleştirilecek

Doğaseverler Yenikapı’daki Naturfest fuarında buluştu
Teknolojinin kalbi İstanbul'da atacak: “Avrasya Teknoloji Haftası” 17-19 Nisan 2025 tarihleri arasında İFM'de

39. Uluslararası Ankara Müzik Festivali, nisan ayı boyunca birbirinden özel etkinliklerle devam edecek
İlhan Bağören, Avrasya Teknoloji Haftası'nı değerlendirdi: Türkiye, teknoloji ihracatında yükselişte