Geçen yıl, otoyol ve köprülerde engelsiz ulaşımı sağlayan Hızlı Geçiş Sistemi'nden (HGS), toplamda 526 milyon 364 bin 972 araç faydalandı.

Bakan Şimşek, "Enflasyon düşüyor, sıkı maliye ve para politikası sayesinde düşmeye devam edecek" Bakan Şimşek, "Enflasyon düşüyor, sıkı maliye ve para politikası sayesinde düşmeye devam edecek"

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğü'nün (KGM) 2023 Yılı Faaliyet Raporu'ndan alınan bilgilere göre, Hızlı Geçiş Sistemi (HGS), trafik akışında süreklilik, geçiş anında otomatik ücret tahsili, uzun kullanım ömrü gibi avantajlar sunarak engelsiz geçişi sağlıyor. Her taşıt sınıfının otoyola girişine izin verildiği durumlarda HGS'ye abone olunabiliyor. Yatırım Programı'nda yer alan projeler çerçevesinde, HGS'lerin otoyollarda yaygınlaştırılması sürekli olarak devam ediyor. Geçen yıl sonunda, toplamda 264 HGS giriş ve 312 HGS çıkış gişesi işletmeye açılmış durumda.

Ücret toplama istasyonlarındaki ekipmanlar yerli olarak tasarlandı.

KGM ve PTT Genel Müdürlüğü arasında imzalanan "Ücret Toplama Sistemlerinin Bakım, Onarım ve Tek Ana Kontrol Merkezi Üzerinden İşletilmesi ile Bankacılık Hizmetleri Protokolü" ile otoyol ve boğaz köprüleri ücret toplama istasyonlarının merkezi bir noktadan yönetilmesi ve tüm sistem ekipmanlarının yerli olarak tasarlanması hedeflendi.

Bu protokol çerçevesinde, 2021'den itibaren Otomatik Geçiş Sistemi (OGS) kaldırıldı ve otoyol ve köprü geçiş ücretleri HGS üzerinden tahsil edilmeye başlandı. Bu sayede, 2023 yılı sonunda HGS kullanarak toplam 526 milyon 364 bin 972 araç otoyol ve köprülerden geçiş yaptı. Bu araçlardan 15 Temmuz Şehitler ile Fatih Sultan Mehmet köprülerini kullananların sayısı 159 milyon 637 bin 62 iken, otoyolları kullananların sayısı ise 366 milyon 727 bin 910 oldu.

Araçlara SGS'de trafik akışına göre ücretlendirilme yapılıyor.

Ayrıca, Serbest Geçiş Sistemi (SGS) ile araçlar artık ücret toplama noktalarında şerit seçme zorunluluğundan kurtuldu ve ücretlendirme normal trafik akışında gerçekleştiriliyor.

SGS'lerin kurulum çalışmaları ilk olarak Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nde başladı, daha sonra 15 Temmuz Şehitler Köprüsü ile birlikte Mahmutbey, Çamlıca, Muallimköy, Mecidiye, Liman, Seferihisar, Torbalı, Işıkkent, Aydın, Kartepe, Küçükkılıçlı, Gölcük, Topağaç, Tarsus OSB, Bekirpaşa, Kurtköy, Şekerpınar ve İskenderun OSB istasyonlarına da sistem tesis edildi.