HANNOVER MESSE 2025, 31 Mart - 4 Nisan 2025 tarihlerinde 78. kez düzenlenecek. Dünya genelinden gelen şirketlerin en son teknolojiler, bileşenler, entegre Endüstri 4.0 çözümleri ve yapay zeka uygulamalarını, üretim süreçlerini daha verimli ve sürdürülebilir hale getirme amaçları doğrultusunda sergileyeceği bir platform olan fuarın basın buluşmasında mikrofonlarımıza konuşan Hannover Messe Global Direktörü Hubertus von Monschaw, detayları aktardı.
Von Monschaw, “Hannover Messe, dünyanın önde gelen sanayi fuarı olup, üç ana temaya odaklanacak: dijitalleşme, otomasyon ve elektrifikasyon. Bu üç ana tema üzerine yoğunlaşacağız. 4.000'den fazla katılımcı bekliyoruz ve dünya çapından 130.000'den fazla ziyaretçi bekliyoruz.” şeklinde konuştu.
Kanada’nın bu yılki partner ülke olduğuna değinen Hubertus von Monschaw, “Kanada harika bir partner ülke oldu. Katılımları için üç yıldır büyük bir çaba sarf ettiler ve son birkaç yıldır fuarda yer alıyorlar. Çok profesyonel bir partner ülke olup, birçok yüksek teknoloji ve yenilik sunuyorlar. Bu yıl 200'den fazla Kanada şirketi fuarda yer alacak ve bu şirketler, fuarda sergilenecek tüm teknoloji yeniliklerini tanıtacaklar” dedi.
Türk pazarına ve ticaret potansiyeline dair değerlendirmelerde bulunan Von Monschaw, Türkiye'nin Hannover Messe için önemi ile ilgili “Türkiye, uzun yıllardır bizim için çok önemli bir partner oldu ve gelecekte de böyle olmaya devam edecek. Türkiye ile çok yakın bir işbirliği içerisindeyiz ve her yıl çok sayıda Türk katılımcıyı fuarda görmekten büyük mutluluk duyuyoruz. Bu işbirlikleri sayesinde birçok yeni ortaklık kuruluyor.” ifadelerini kullandı.
Türk Şirketlerinin Vize Sorunu Hannover Messe'yi de etkiliyor
Türk şirketlerinin vize sorunu hakkında da konuşan Von Monschaw, bu sorunun fuara katılımı nasıl etkilediği ve çözüm yolları hakkında şu açıklamaları yaptı: “Vize sorunu gerçekten büyük bir zorluk. Şu anda tüm Almanya’daki fuar organizatörleriyle yakın işbirliği içindeyiz ve hükümetle görüşmeler yaparak Türk firmalarının fuarlara katılımını kolaylaştıracak bir çerçeve oluşturmayı hedefliyoruz. Amacımız, daha fazla şirketin ve kişinin ticaret fuarlarına katılabilmesi ve Türkiye ile Almanya arasında işbirlikleri kurabilmesi.”
Türkiye'nin gelecekte partner ülke olma potansiyeli yüksek
Son olarak, Türkiye'nin gelecekte Hannover Messe'nin partner ülkesi olma potansiyelini değerlendiren Von Monschaw, şunları ifade etti: “Çok yüksek. Türkiye, daha önce Hannover Messe’nin partner ülkesi oldu ve bunu gerçekten çok değerli bulduk. Gelecekteki işbirlikleri için, Türkiye'nin sektördeki önemi göz önünde bulundurulduğunda, partner ülke olarak tekrar yer alması için çok umutluyum. Önümüzdeki yıllarda Türkiye’yi partner ülke olarak tekrar görmeyi bekliyorum.”