Brand Week İstanbul'da 'Bir Sen Bir Gelecek' Projesinin İlk Mezunları Diplomasını Aldı Brand Week İstanbul'da 'Bir Sen Bir Gelecek' Projesinin İlk Mezunları Diplomasını Aldı
İstanbul Sanayi Odası (İSO) Türkiye İmalat Satın alma Yöneticileri Endeksi, ağustosta yüzde 49 olarak gerçekleşti. Türk imalat sektöründeki ivme kaybının giderek arttığı gözlemlendi. Alt değer olarak 50'nin üzerinde ölçülen tüm rakamların sektörde iyileşmeye işaret ettiği anket sonuçlarına göre, temmuzda 49,9 olan PMI, ağustosta 49,0 olarak gerçekleşti ve üst üste ikinci ay 50,0 eşik değerinin altında kalarak Türk imalat sektöründeki ivme kaybının sürdüğü yönünde sinyal verdi. Endeksin düzeyi, yavaşlamanın ılımlı düzeyde olduğuna işaret etti. Firmalar ağustos ayında yeni sipariş almakta zorluk yaşadıklarını ve yeni alınan işlerdeki düşüşün bir önceki anket dönemine göre hızlandığını bildirdi. Müşterileri yeni sipariş vermekten caydıran temel faktör, güçlü fiyat baskıları oldu. Girdi maliyetlerindeki artış temmuzdaki 16 aylık zirvenin hafif altında olmasına rağmen hızlı seyrini korudu. Türk lirasının dolar karşısındaki değer kaybı ve ücretlerdeki artışlar girdi maliyetlerinin yükselmesinde belirleyici oldu. Anket katılımcılarının yaklaşık yüzde 30'u ay içerisinde satış fiyatlarında artış yaptığını bildirdi. Satın alma faaliyetleri geriledi.En güçlü artış, üst üste büyüme kaydeden elektrikli ve elektronik ürünlerinde. En belirgin artış, enflasyonun 19 aylık zirveye ulaştığı kara ve deniz taşıtlarında gerçekleşti. En ılımlı artış ise ana metaller sektöründe izlendi. Metalik olmayan mineral ürünler, satış fiyatlarında en hızlı artışı kaydederken, bu sektörün enflasyon oranı Nisan 2022'den bu yana en yüksek seviyeye ulaştı.