İstanbul İhracatçı Birlikleri (İİB), 2024 yılının Ocak-Kasım döneminde, bir önceki yılın aynı dönemine göre ihracatını yüzde 3.6 artırarak toplamda yaklaşık 10 milyar 950 milyon dolar değerinde ihracat gerçekleştirdi. İİB Koordinatör Başkanı Kazım Taycı, "İİB, 2024 yılı boyunca yakaladığı ihracat artış ivmesini kararlı bir şekilde sürdürdü. Yıl sonuna yaklaşırken, 2024'ü ihracat artışı ile tamamlayacağımızı öngörüyoruz" dedi.
İstanbul İhracatçı Birlikleri, 2024 yılının ilk onbir ayında, bünyesindeki yedi ihracatçı birliği aracılığıyla yaklaşık 10 milyar 950 milyon dolar ihracat yaparak geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 3.6 oranında artış sağladı. İİB, 198 ülkeye ihracat gerçekleştirdi ve ülke ihracatındaki payını yüzde 5.3'e yükseltti.
Avrupa Birliği ülkelerine yapılan ihracat, yılın ilk onbir ayında yüzde 27 oranında artarak, 2 milyar 793 milyon dolara ulaştı ve en fazla ihracat yapılan bölge oldu. Değer bazında en büyük ihracat, 798 milyon dolarla Irak’a yapıldı. Irak’a en çok kümes hayvanları, hayvansal mamuller ve mobilya, kağıt ile orman ürünleri ihraç edildi. Irak’ın ardından Almanya, ABD, Birleşik Krallık ve İtalya gibi ülkeler, en fazla ihracat yapılan diğer pazarlar oldu.
Kasım ayında ise İİB, 1 milyar 63 milyon dolar ihracat gerçekleştirdi. Bu dönemde en fazla ihracat, Almanya, Irak ve İtalya’ya yapıldı.
İİB'nin bünyesindeki birlikler arasında, İstanbul Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği 3 milyar 417 milyon dolar ihracatla lider oldu. Diğer birlikler de önemli ihracat artışları sağladı. İstanbul Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İHBİR), yüzde 8.8 artışla 3 milyar 302 milyon dolar; İstanbul Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği (İSHİB), yüzde 10.3 artışla 1 milyar 75 milyon dolar; İstanbul Fındık ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İFMİB), yüzde 41.3 artışla 840 milyon dolar ihracat gerçekleştirdi.
Kazım Taycı, "Yurt içinde ve yurtdışında gerçekleştirdiğimiz etkinliklerle yoğun ve başarılı bir dönem geçirdik. İİB, Türkiye'nin ihracatını artırmak için kararlılıkla çalışmalarını sürdürüyor. Kasım ayında birçok eğitim ve fuar organizasyonu gerçekleştirdik. Ayrıca, Türk ürünlerinin uluslararası arenada daha fazla tanıtılmasını sağlamak için çeşitli faaliyetlerde bulunduk" dedi.