İTO Başkanı Avdagiç: Faiz indirimi, ekonomide öngörülebilirliği artıran önemli bir adım İTO Başkanı Avdagiç: Faiz indirimi, ekonomide öngörülebilirliği artıran önemli bir adım

Kasım ayında Almanya, Türkiye'nin en büyük ihracat pazarı olmaya devam etti. Bu dönemde, Türk ürünlerine en fazla talep gösteren ülke olarak Almanya, toplam ihracatın önemli bir bölümünü oluşturdu. Küresel ekonomik belirsizlikler ve Avrupa ekonomisindeki zorluklara rağmen, Almanya'dan gelen talep azalmadı. Almanya ile Türkiye arasındaki tarihi ve güçlü ticari ilişkiler, özellikle son yıllarda yaşanan zorluklara rağmen devam etti.

Kovid-19 pandemisi ve Rusya-Ukrayna Savaşı gibi küresel krizlerin etkisiyle bazı sektörlerde ihracatta geçici bir duraklama yaşanmış olsa da, iki ülke arasındaki yakın ekonomik bağlar ticareti iyileştirdi. Almanya Ekonomi ve İklimi Koruma Bakanı Robert Habeck, geçtiğimiz ay Berlin’de düzenlenen 6. Türk-Alman Enerji Forumu’nda, Türkiye'nin ticaret ve enerji alanlarında iş birliğini geliştirmek istediğini belirterek, bu alandaki ilişkilerin güçlendirilmesi durumunda her iki ülkenin de ekonomik fayda sağlayacağına dikkat çekti. Habeck, iki ülkenin hükümetlerinin bu yönde attığı adımların önemini vurgulayarak, karşılaşılan sorunları hızlıca çözme yönünde bir mekanizma kurduklarını ifade etti.

Almanya'ya ihracat, kasım ayında 1,5 milyar doları aştı. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre, kasım ayında Türkiye'nin toplam ihracatı 22,3 milyar dolara ulaşırken, bunun yüzde 6,9’u Almanya'ya gerçekleşti. Almanya, 1 milyar 528,6 milyon dolarlık ihracatla, Türk ihracatçılarının en fazla ürün sattığı ülke oldu. Almanya'yı sırasıyla İtalya, ABD, Birleşik Krallık ve Irak takip etti.

Sektörel bazda incelendiğinde, Almanya'nın kasım ayında en fazla talep gösterdiği Türk ürünleri, demir ve demir dışı metaller, deri ve deri mamulleri, fındık ve mamulleri, hazır giyim ve konfeksiyon, iklimlendirme sanayii ile kuru meyve ve mamulleri oldu. Bu sektörlerdeki ihracat rakamları şöyle sıralandı:

  • Demir ve demir dışı metaller: 117,5 milyon dolar
  • Deri ve deri mamulleri: 10,1 milyon dolar
  • Fındık ve mamulleri: 75,6 milyon dolar
  • Hazır giyim ve konfeksiyon: 235,8 milyon dolar
  • İklimlendirme sanayii: 57,3 milyon dolar
  • Kuru meyve ve mamulleri: 27,5 milyon dolar

Editör: Eslem Nur KARAMAN