Türkiye’nin lider moda markası  Koton, MENA bölgesinde yeni iş birliği anlaşmasıyla yurtdışı yatırım atağına devam ediyor. Dünya çapında 440 mağazası bulunan ve online kanallarla birlikte 70’ten fazla ülkede modaseverlere en trend ürünleri ulaştıran Koton, körfez bölgesinin en büyük tekstil perakende gruplarından Apparel Group ile ortaklık anlaşmasının ön imza sürecini tamamladı. Yıl sonuna kadar tamamlanması beklenen nihai anlaşma bölgedeki 6 ülkeyi kapsıyor. 

TAV, havalimanlarını yaratıcı girişimlere açtı TAV, havalimanlarını yaratıcı girişimlere açtı

Koton, mağazacılık ve online satış kanallarıyla yeni pazarlara girmeyi ve mevcut pazarları genişletmeyi içeren global büyüme stratejisi doğrultusunda Ortadoğu’da yeni bir iş birliğine imza attı. Körfez bölgesinde 2004 yılından bu yana mağazacılık faaliyetlerini sürdüren Koton, bölgenin en büyük tekstil perakendecilerinden Dubai merkezli Apparel Fashion FZE (Apparel Group) ile güçlerini birleştiriyor. Ortaklık ön anlaşması imzalanan ve yıl sonuna kadar tamamlanması beklenen nihai anlaşmayla Birleşik Arap Emirlikleri, Suudi Arabistan ve Bahreyn’deki mevcut Koton mağazalarının yanı sıra Kuveyt, Umman ve Katar’ı içeren yeni pazarlarda da Koton mağazacılık operasyonları Apparel Group ile birlikte yönetilecek. Marka bu yeni anlaşmayla bölgedeki mevcut e-ticaret kanalı hacmini de genişletmeyi hedefliyor

Koton’un Birleşik Arap Emirlikleri, Suudi Arabistan ve Bahreyn’de 19 mağazası bulunuyor.  Apparel Group ortaklığıyla öncelikle bölgedeki mevcut mağazaların verimliliğini ve satışlarını arttırmak hedeflenirken, Kuveyt, Umman ve Katar pazarlarına giriş yapılması planlanıyor. Orta vadede yeni mağaza açılışlarıyla Koton’un bölgedeki varlığının güçlendirilmesi amaçlanıyor. 

Apparel Group ağırlıklı olarak Orta Doğu olmak üzere 14 ülkede, aralarında Levi’s, Adidas, Skechers, Tommy Hilfiger, Aeropostale ve Victoria’s Secret gibi markaların yer aldığı 85’ten fazla markanın 2,200’den fazla mağazasını işletiyor. Apparel Group çevrimiçi satış kanalları ve sadakat programıyla da müşteri tercihleri ve değişen piyasa dinamiklerine hızlı uyum sağlamış bir şirket olarak perakendecilik sektörünün liderleri arasında. Aynı zamanda bölgenin önde gelen pazar yeri platformlarından 6thstreet.com’u işletiyor.

 “Güçlü iş ortağımızla birlikte sürdürülebilir büyüme hedeflerimize daha hızlı ulaşacağız”

1722003437 B. Sabuncu

Koton CEO'su Dr. A. Bülent Sabuncu şunları söyledi: “2024, global hedeflerimize adım adım ilerlediğimiz bir yıl. Orta vadede ağırlıklı yurt dışında olmak üzere 130 ila 150 yeni mağaza açma hedefimizi açıklamıştık. Kısa süre önce Macaristan pazarına girişimizi duyurduk. Şimdi Koton’un en büyük pazarlarından biri olan Körfez bölgesi için çok daha büyük bir iş birliğine imza atıyoruz. Bölgenin en güçlü perakendecilerinden Apparel Group ile güçlerimizi birleştiriyoruz. İmzaladığımız ortaklık anlaşması, markamızın uluslararası pazarda daha güçlü bir konuma gelmesini sağlayacak ve büyüme hedeflerimize ulaşmamızda önemli bir rol oynayacak. Koton’un marka gücü, planlama ve stok yönetimi alanındaki tecrübesiyle Apparel Group’un bölgede sahip olduğu know-how, iş geliştirme, operasyon ve lojistik ağının birleşmesi, Koton’un global büyüme stratejisinin önemli adımlarından birini oluşturuyor. Güçlü iş ortağımızla birlikte sürdürülebilir büyüme hedeflerimize daha hızlı ulaşacağız.”

Mağaza ve online satış kanallarıyla birlikte, yurtiçi ve yurtdışında pazaryerleri aracılığıyla; kadın, erkek, çocuk, genç, denim, gece elbisesi, mayo ve iç giyim, aksesuar gibi farklı kategorilerde tek noktada tüm giyim ihtiyaçlarını karşılayan Koton Türkiye’de son 11 yılda 10 kez en beğenilen kadın markası seçildi.

Editör: Eslem Nur KARAMAN