Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) üyelerinin operasyonel maliyetlerinin son bir yılda ortalama yüzde 100'ün üzerinde arttığını belirten Sinan Öncel, "Bu oran resmi enflasyonun ve döviz kurlarındaki artışın neredeyse iki katına yaklaşıyor. İlk iki ayın adet satışlarına baktığımızda perakendenin reel olarak daraldığını söyleyebiliriz" ifadelerini kullandı. Öncel, sektörün zorluklarla karşı karşıya olduğunu vurguladı.
Birleşmiş Markalar Derneği'nin (BMD) üyeleri arasında yapılan Şubat ayı anketinin sonuçları kamuoyu ile paylaşıldı. Anket sonuçlarını değerlendiren BMD Başkanı Sinan Öncel, perakende sektörünün önümüzdeki aylarda sıkıntılarla karşı karşıya olduğuna dikkat çekti.
Öncel, yüksek gümrük vergileri ve referans fiyat uygulamaları nedeniyle ham madde girdilerinin dünya ortalamasının üzerinde fiyatlara mal edildiğini belirtti. Ayrıca, operasyonel maliyetlerin son bir yılda ortalama yüzde 100'ün üzerinde arttığını ve bu artışın resmi enflasyonun ve döviz kurlarındaki artışın neredeyse iki katına yaklaştığını ifade etti. Öncel, ayrıca ilk iki ayın adet satışlarına bakıldığında perakendenin reel olarak daraldığını vurgulayarak, kredi kartı harcamalarına getirilen kısıtlamaların da sektör üzerinde olumsuz etkiler yaratabileceğine dikkat çekti. Daralmanın devam etmesi durumunda borçlu firmaların yeni kredi bulmak zorunda kalacağını ve yüksek faizlerle borçlanmanın sürdürülebilir olmadığını belirtti.
Öncel, ayrıca BMD üyelerinin yüzde 84'ünün AVM'lerdeki ortak alan giderlerinin şeffaf olmamasından şikayetçi olduğunu söyledi. Anket sonuçlarına göre, ortak alan giderleri konusunda şeffaflığın sağlanamadığından şikayet eden üyelerin oranının yüzde 84 olduğunu belirtti.