Plastik sektörünün en önemli etkinliklerinden biri olarak öne çıkan Plast Eurasia İstanbul, bu yıl 48 ülkeden 1.606 firma ve temsilciliğin katılımıyla birlikte 114 ülkeden toplamda 75.239 ziyaretçiyi ağırlayarak yeni bir rekora imza attı. Yerli ziyaretçi sayısı 62.857'ye ulaşırken, yabancı ziyaretçi sayısı 12.382 oldu. İstanbul'un plastik sektöründe küresel bir çekim merkezi olduğunu bir kez daha kanıtlayan bu fuarla ilgili açıklamalarda bulunan Türk Plastik Sanayicileri Araştırma Geliştirme ve Eğitim Vakfı (PAGEV) Yönetim Kurulu Başkanı Yavuz Eroğlu, özellikle Hindistan ve Çin'den gelen heyetlerin Türk firmalarıyla gerçekleştirdikleri ortak yatırım görüşmelerinin fuarın en dikkat çekici olaylarından biri olduğunu vurguladı. Eroğlu, “Eğer küresel ölçekte bir güç oluşturmak istiyorlarsa, Türkiye’de bu temeli birlikte atalım, iş birliği yapalım diyoruz. Biz her zaman Türkiye'yi bu anlamda uluslararası bir merkez haline getirmek istiyoruz,” dedi.
Tüyap Fuarcılık Grubu tarafından PAGEV iş birliğiyle organize edilen ve plastik endüstrisinin en prestijli buluşmalarından biri olarak kabul edilen Plast Eurasia İstanbul, bu yıl 33. kez Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi’nde düzenlendi. Dünya genelinde düzenlenen plastik fuarları arasında büyüklük açısından ikinci sırada yer alan Plast Eurasia, plastik makineleri, ekipmanları, kalıp, geri dönüşüm teknolojileri, ham madde ve kimyasallar gibi geniş bir ürün yelpazesini bir araya getirdi. Fuarın öne çıkan gelişmeleri arasında, Hindistan ve Çin’den gelen heyetlerin Türkiye’de ortak yatırım planlarını masaya yatırması da yer aldı.
ÇİN VE HİNDİSTAN'DAN YATIRIM HEYETLERİ GELDİ
İstanbul’un plastik sektöründe uluslararası bir çekim merkezi haline geldiğini vurgulayan Türk Plastik Sanayicileri Araştırma Geliştirme ve Eğitim Vakfı (PAGEV) Yönetim Kurulu Başkanı Yavuz Eroğlu, Çin ve Hindistan’dan gelen özel heyetlerin Türkiye’yi ziyaret ettiğini ve 22 firmanın üst düzey yöneticilerinin Türk şirketleriyle stratejik görüşmeler yaptığını belirtti. Bu heyetlerin, Türk firmalarıyla ortak yatırım planları üzerinde çalıştığını ifade eden Eroğlu, önümüzdeki dönemde bu görüşmelerin somut yatırımlara dönüşebileceğini söyledi.
Eroğlu, dünya genelindeki siyasi ve ekonomik dinamiklerin Türk firmalarına yeni iş birliği fırsatları sunduğunu belirtti. Özellikle ABD seçimleri ve Avrupa Birliği’nin korumacı politikalarının, Türkiye’yi uluslararası iş birlikleri açısından daha cazip hale getirdiğini dile getiren Eroğlu, "PAGEV olarak önceliğimiz her zaman Türkiye’deki yerli üretimi desteklemektir. Hiçbir Amerikalı, Avrupalı veya Uzakdoğulu bizi yalnızca bir pazar olarak görmesin. Türkiye, sanayi kültürüyle ve bu bölgedeki iş yapma kapasitesiyle eşsiz bir ülke. Eğer dünya çapında bir ölçeğin temelini Türkiye’de birlikte atmak istiyorlarsa, iş birliğine hazırız. Amacımız, Türkiye’yi her zaman küresel bir merkez haline getirmek," ifadelerini kullandı.
Eroğlu, yerli sanayiyi küresel boyuta taşıyacak iş birliklerini hayata geçirmeyi hedeflediklerini belirtti. "Fuarımız, her yıl sektörümüze katkı sağlarken, Türkiye’nin sanayisi için de uluslararası iş birlikleri açısından önemli bir katalizör rolü üstleniyor. Yabancı ziyaretçilerin yoğun ilgisiyle dünyanın en büyük ikinci plastik fuarı olarak sektöre yön veriyoruz. Bu fuarın, plastik sektörümüzün gücünü daha da artırarak Türkiye’nin küresel merkez konumunu pekiştireceğine inanıyoruz," dedi.
ÇİNLİ HEYETTEN TÜRKİYE’DE YATIRIM İÇİN ÖNEMLİ GÖRÜŞMELER
Türkiye'deki yatırım ve ortaklık olanakları araştırmaya gelen Çinli heyetinden, Çin Makine Üreticileri Derneği Başkan Yardımcısı Zhu Kangjian, firma sahipleri ve üst düzey yöneticilerden oluşan bir kadro ile fuarda yerlerini aldıklarını ve çok önemli temaslar gerçekleştirdiklerini ifade etti. Türkiye'nin stratejik konumuyla büyük bir avantaja sahip olduğunu anlatan Kangjian, "Türkiye'de önemli firmalar ve iş insanları ile görüşmeler yaptık. Türkiye'ye yatırım yapmak Çinli firmalar için çok önemli çünkü buradan Avrupa ve çevre ülkelere satış yapabiliriz. Ayrıca Türkiye sanayi kültürü ve yetişmiş iş gücü ile çok cazip bir ülke. Ben ileride Çinli ve Türk firmalar arasında çeşitli ortaklıkların tesis edileceğine ve birlikte bir büyüme yaratabileceğimize inanıyorum." dedi.
Çinli otomotiv devi BYD'nin Manisa'daki yatırımına da işaret eden Kangjian, bunun kendileri için çok önemli bir referans olduğunu ve bu yatırım kararının ardından birçok Çinli firmanın Türkiye'de yatırım fırsatlarını araştırmaya başladığını sözlerine ekledi.