Türk Sanayicileri ve İş İnsanları Derneği (TÜSİAD), “Geleceğimiz için Eğitimi Birlikte Konuşmak” temalı bir konferans düzenledi. Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’in katılımlarıyla gerçekleşen konferansta PISA 2022 bulguları ışığında Türkiye’de eğitimin durumu, yapay zeka çağına doğru herkes için nitelikli eğitim gibi birçok konuya yer verildi. Konferansa katılan Boyner Holding Yönetim Kurulu Başkanı Cem Boyner, konferans kapsamında “İş Dünyası Gözünden Eğitimden Beklentiler” başlığı altında özel bir oturum gerçekleştirdi. Boyner, iş dünyasında eğitimle ilgili mevcut beklentileri ve gelecekte nasıl bir eğitim modeli gerektiğini tartıştı.
''PISA 2022 Bulguları Işığında Türkiye’de Eğitimin Durumu'' konulu oturumu gerçekleştiren Politika Analisti Kayıhan Nedim Kesbiç, Fuar Dergisi mikrofonlarımıza konuştu.
Kesbiç, Türkiye’nin son 20 yılda PISA performansındaki iyileşmelere dikkat çekerek, eğitimde hala alınacak yol olduğunu vurguladı. Kesbiç, konferans sırasında şunları söyledi:
“PISA sadece öğrencilerin becerilerini ölçmüyor, aynı zamanda öğretmenlerin ve öğrencilerin iyi olma halleriyle ilgili de önemli veriler sunuyor. 2003'ten bu yana Türkiye'nin PISA puanları düzenli bir şekilde artış gösterdi, bu olumlu bir gelişme. Ancak OECD ortalamasının gerisinde kalmaya devam ediyoruz.”
Kesbiç ayrıca, Türkiye’nin PISA sonuçlarına göre pandemi sürecinden OECD ülkelerine kıyasla daha az etkilendiğini ifade etti:
“Pandemi sonrası ilk PISA araştırması olduğu için, öğrenme kayıplarını değerlendirmek açısından önemliydi. Türkiye'nin sonuçlarına baktığımızda, OECD ortalamasına göre daha az etkilendiğimizi görüyoruz. Bu, olumlu bir gösterge ancak hâlâ OECD ortalamasının altında olduğumuzu belirtmek gerekir.”
Kesbiç, eğitimde önemli bir diğer konu olan okul aidiyeti ve öğrencilerin iyi olma hallerine de dikkat çekti:
“Son dönemde okul aidiyetinin düştüğünü görüyoruz. Bu durum, pandemi süreciyle daha da belirgin hale geldi. Öğrencilerin ve öğretmenlerin iyi olma halleriyle ilgili politikalar geliştirmek oldukça önemli. Dünya hızla değişiyor ve biz de bu değişime ayak uydurmak zorundayız. Geleceğin becerilerini yakalamak için eğitim sistemimizi sürekli olarak revize etmeliyiz”
“Krizler çağında yaşıyoruz ve dayanıklı bir eğitim sistemine ihtiyacımız var. Okulları kapatmak zorunda kalmayacağımız, krizlere karşı daha dayanıklı bir sistem kurmak zorundayız. Diğer ülkelerin bu konuda neler yaptığını incelemek, bize yol gösterebilir.”