Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu, 13 Mart'taki toplantısında gündeme aldığı 141 dosyanın 131'ini mevzuata aykırı bularak, 32 milyon 481 bin 507 lira idari para cezası uygulanmasına karar verdi. Ayrıca, tüketici mağduriyetlerinin önlenmesi amacıyla 5 dosyada erişim engeli idari tedbiri uygulandı.

Kurul, indirimli satış kampanyalarına yönelik denetimlerini sürdürerek, hazır giyim alanında gerçeğe aykırı fiyatlarla yapılan indirimlere dair 8 dosyada mevzuata aykırılık tespit etti. Bunun sonucunda, 4 milyon 800 bin lira idari para cezası uygulandı.

Bu denetimlerle, sahte indirim algısı yaratılarak tüketici tercihlerinin manipüle edilmesini önlemek ve pazarlama uygulamalarının tüketici refahına olumsuz etkisini azaltmak amaçlanıyor.

Teknoloji ve Otomotiv Sektörlerinde Yanıltıcı Reklamlar

Teknoloji alanında, bir firmanın cep telefonları için sunduğu reklam kampanyalarında, belirli modellerde olmayan bir özelliğin tüm seriye aitmiş gibi gösterildiği belirlendi. Reklamın ana mesajında bu eksik bilginin yer almaması tüketicileri yanıltıcı olarak değerlendirilerek idari yaptırım uygulandı.

Benzer bir durum, bir otomotiv firmasının "ses tanıma özelliği" sunan aracına ilişkin reklamlarda da tespit edildi. Tanıtımda yer alan bu özelliğin, Türkiye'de altyapı desteği bulunmadığı için kullanılamadığı belirlendi. Bunun üzerine reklamlar yanıltıcı bulundu ve idari yaptırım kararlaştırıldı.

Sıfır Faizli Kredi Reklamlarına Durdurma Kararı

Otomotiv firmaları tarafından "yüzde sıfır faiz" temasıyla yapılan kampanyalarda, aslında peşin faiz ödemesi bulunmasına rağmen reklamlarda yalnızca "sıfır faiz" ifadesine yer verildiği ortaya çıktı. Bunun tüketicileri yanıltıcı nitelikte olduğu belirlenerek söz konusu reklamlara tedbiren durdurma karışı alındı.

Ayakkabı Tanıtımlarında Eksik Bilgilendirme

Eczacılar için gelir kaybı dönemi sona eriyor Eczacılar için gelir kaybı dönemi sona eriyor

Bazı ayakkabı markalarının yurt dışındaki internet sitelerinde domuz derisi kullanıldığı belirtilmesine rağmen, Türkiye'deki satış sayfalarında yalnızca "deri" veya "doğal deri" ifadelerinin kullanıldığı tespit edildi. Tüketicilerin eksik bilgilendirildiği belirlenerek 4 firma hakkında durdurma karışı alınırken, ayrıca 3 milyon 457 bin 160 lira idari para cezası uygulandı.

Reklam Kurulu, tüketicileri yanıltıcı reklamlara karşı korumaya yönelik denetimlerini sürdüreceğini belirtti.