TASD Başkanı Berke İçten, bu yıl 71.’si düzenledikleri AYMOD Fuarı’nda açıklamalarda bulundu. İçten, “AYMOD’u Kazakistan, Özbekistan, Güney Afrika ve Amerika Birleşik Devletleri gibi ülkelerde organize edilmesiyle ilgili çalışmalarımız devam ediyor” dedi.

D S C06635-2

Türkiye Ayakkabı Sanayicileri tarafından bu yıl 71.’si düzenlenen AYMOD Ayakkabı Moda Fuarı, İstanbul Fuar Merkezi’nde kapılarını açtı. Fuar, toplam 6 salonda bu yıl 53 ülkeden 5 bini yabancı olmak üzere 15 bin kişiye ev sahipliği yapmayı hedefliyor.

İntermob, Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi'nde ziyaretçilerini ağırlamaya devam ediyor İntermob, Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi'nde ziyaretçilerini ağırlamaya devam ediyor

Düzenlene fuar hakkında açıklamalarda bulunan TASD Başkanı Berke İçten, aralıksız olarak düzenlenen AYMOD Fuarı’nın, bugün itibariyle Avrupa'nın en büyük ayakkabı moda fuarı haline geldiğini belirtti. Toplam 6 salonda, 60 bin metrekarelik bir alanda organize edilen fuarda, 48'i yabancı katılımcı olmak üzere toplam 416 katılımcımızla kapılarını açtıklarını ifade eden İçten, “Fuarı her geçen gün geliştirmeye, büyütmeye ve ilerletmeye devam ediyoruz. Özellikle düzenlediğimiz AYMOD çalıştaylarında alınan kararları adım adım uygulamaya geçirerek bu fuarın uluslararası niteliğini, yabancı katılımcı sayısını, yabancı ziyaretçi sayısını ve çekim merkezini artırmak için elimizden gelen gayreti gösteriyoruz” dedi.

D S C06854

“Dijital AYMOD’un da Türk ayakkabı sektörünün ihracatına ekstra bir katkı sağlayacağını umut ediyoruz”

Açıklamalarında sektörün dijitalleşmesine yönelik de değerlendirmelerde bulunan İçten, özellikle AYMOD fuarını dijital bir altyapıya, dijital bir platforma kavuşturma noktasında çalışmalarının devam ettiğini ve açılışı gerçekleşen fuarda kısmen bunu devreye aldıklarını bildirdi. İçten, dijitalleşme adımları hakkında şu detayları verdi:

“Ayakkabı sektöründe sadece 4 günlük bir fuar sürecinde yabancı müşterilerle firmalarımızın bir araya gelmesinin ötesinde, 365 gün devam eden bir fuar anlayışı içerisinde hareket ediyoruz. Bir platform, bir altyapı oluşturmaya çalışıyoruz. B2B yani ikili anlamda firmalarımızın işine yarayabilecek yabancı müşterilerle 12 ay boyunca bir arada olabileceği, numunelerini gösterebileceği, iletişimde olabileceği, sipariş alıp verebileceği bir platform haline getirmek istiyoruz.

AYMOD Fuarı, fiziken zaten Türk ayakkabı sektörünün ihracatına önemli bir lokomotif konumundayken, özellikle e-ticaret ve e-ihracatın her geçen gün pastasını ve payını daha da artırdığı günümüz koşullarında, dijital AYMOD’un da Türk ayakkabı sektörünün ihracatına ekstra bir katkı sağlayacağını umut ediyoruz”

D S C06843-1

2025 yılında AYMOD fuarını uluslararası bir boyuta taşımayı ve yurt dışına açılmayı hedeflediklerini açıklayan İçten, ilk etapta Kazakistan, Özbekistan, Güney Afrika ve ABD gibi ülkelerde organize edilmesiyle ilgili çalışmalarının devam ettiğini belirtti.

Editör: Eslem Nur KARAMAN