Küresel pazarlama alanında otorite olarak kabul edilen Lego'nun eski Global Marka ve İş Geliştirme Başkanı Christian Majgaard, Türkiye Innovation Week'te yaptığı konuşmada, "Herkese tavsiyem, kutunun dışına çıkıp farklı düşünmeleri" dedi.
Ticaret Bakanlığı’nın desteği ve Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin ev sahipliğinde düzenlenen Türkiye Innovation Week, dünyaca ünlü inovatif şirketlerden Lego’nun eski Global Marka ve İş Geliştirme Başkanı Christian Majgaard’ı ağırladı. Özellikle gençlerden oluşan kalabalık bir kitleye hitap eden Majgaard, Lego’dan örnekler vererek, "Ezber bozan şirketler başarılı oluyor" ifadelerini kullandı.
Majgaard, Lego'nun dünya genelinde bir marka haline gelmesinde önemli katkıları olan bir isim. Bu yıl "Out of the Box: Human, Culture, Model" ana temasıyla gerçekleştirilen Türkiye Innovation Week'in ruhuna uygun bir sunum yaparak, başarılı inovasyon şirketlerinin, ezber bozan olaylara hızla yanıt verdiğini vurguladı. Lego’nun sahibi olan ailenin yeniliklere açık olduğunu belirten Majgaard, ancak aynı zamanda esas değerlerine de sadık kaldıklarını ifade etti.
Majgaard, ABD merkezli büyük buhran döneminde istihdam oranlarının yüzde 30-32 seviyelerine düştüğünde bir marangozun ahşaptan tuğla şeklinde oyuncaklar yaparak büyük bir ilgi gördüğünü dile getirdi. "Birçok firma bu oyuncaklara yöneldi," diyen Majgaard, İkinci Dünya Savaşı sonrasında plastiklerin oyuncak pazarına girmesiyle Lego'nun ahşap üretim tesisinin bir yangın sonucu yanmasının, firmanın üretim sürecinde önemli bir dönüm noktası olduğunu aktardı. "Arada bir yangın çıkması iyidir; yeni düşüncelere yer açar," şeklinde konuştu.
Büyük ölçekli bir şirket olmak için yayılmanın önemine dikkat çeken Majgaard, Lego'nun Danimarka merkezli olduğunu hatırlatarak, bu strateji doğrultusunda Danimarka dışında 12 ülkede kendi mağazalarını açtığını belirtti. 1990'lı yıllarda evlere bilgisayarların girmesiyle Lego'nun web sitesi kurarak ezber bozmaya devam ettiğini vurgulayan Majgaard, ailelerle etkileşim kurma isteğinin ortaya çıktığını ifade etti. Bu süreç sonunda Legoland’in de kurulduğunu ve son yıllarda Lego'nun hem film hem de kahraman markası haline geldiğini aktardı.
Majgaard, iş hayatının ilk yıllarını öğrenmeye ayırmanın önemine değinerek, "Yaratıcı olmak ve hayal gücünü kullanmak çok önemli. Müşterilerin yaşamlarını anlamak, daha inovatif ürünler geliştirmemizi sağlıyor. Güçlü bir marka olmak istiyorsanız, orijinal olmayı unutmamalısınız. Herkese tavsiyem, kutunun dışına çıkıp farklı düşünmeleri. Özellikle gençlere, işinizin ilk yıllarını öğrenmeye ayırmalarını öneriyorum; para ikinci planda kalmalı. Para bir şekilde kazanılır," dedi.
Etkinliğin ikinci gününde de yoğun bir ilgi vardı. Genç beyinlerin fikirlerini sergilediği Next Generation, girişimcilerin yatırımcılarla buluştuğu InnovaZone alanı ve dijital sergi ile enstalasyonların yer aldığı kültür-sanat alanı ziyaretçilerin ilgisini çekti. Sabah saatlerinde ise Türkiye Varlık Fonu’na bağlı Türkiye Teknoloji Fonu işbirliğiyle gerçekleştirilen "Girişimcilik Ekosistem Buluşması"nda Türkiye’nin en seçkin startup yatırımcıları bir araya geldi.