Trendyol, dünyada sürdürülebilirliğin yönünü belirleyen COP29 kapsamındaki çalışmalarını Bakü’de başlattı. Şirket, 11-22 Kasım 2024 tarihlerinde Azerbaycan’ın başkenti Bakü’de gerçekleştirilecek COP29 etkinliği öncesi, COP29 Başkanlığı tarafından düzenlenen geniş katılımlı medya çalıştayının destekçisi oldu. Dünya liderlerinin küresel iklim değişikliğini ele alacağı konferans öncesi hazırlıklar kapsamında gerçekleştirilen çalıştayda, medyanın sürdürülebilirlik üzerine farkındalık yaratmadaki rolü ve gücüne vurgu yapıldı.
Türkiye’de, sektörünün ilk ve en kapsamlı sürdürülebilirlik yol haritası olan "Sürdürülebilir Etki Planı"nı hayata geçiren ve bu doğrultuda çalışmalar gerçekleştiren Trendyol, sürdürülebilirliğin küresel yönünü belirleyen en önemli buluşma olan COP29’un destekçileri arasında yer alıyor. Sürdürülebilirliğe verdiği önem ve bu konudaki kapsamlı bakış açısıyla önemli adımlar atan şirket, COP29 kapsamındaki çalışmalarının ilkini de Bakü’de gerçekleştirdi. Trendyol, 11-22 Kasım 2024 tarihlerinde Azerbaycan’ın başkenti Bakü’de gerçekleştirilecek COP29 etkinliği öncesi, COP29 Başkanlığı tarafından düzenlenen, geniş katılımlı medya çalıştayının gerçekleştirilmesine katkı sağladı. Medyanın, iklim değişikliğine dair farkındalığı geniş kitlelere yaymadaki önemini ve bu yönde geliştirilebilecek medya stratejilerini merkezine alan çalıştayda, COP29 organizasyonuna ve hedeflerine dair bilgilendirmeler yapıldı. COP29 Baş Müzakerecisi Yalchin Rafiyev, COP29 Operasyon Direktörü Narmin Jarchalova ve BM Mukim Koordinatörü Vladanka Andreeva, çalıştay kapsamındaki panelin katılımcıları arasında yer aldı.
Azerbaycan’ın en popüler uygulaması
Türk işletmelerinin, e-ihracat yoluyla, sınır ötesi ticarette rekabet gücünü artırmak adına başlattığı yurtdışı açılım sürecinde Trendyol, geçtiğimiz sene Pasha Holding iş birliği ile Azerbaycan pazarına giriş yapmıştı. Trendyol, Azerbaycan’da açıldığından bu yana ülkenin en çok indirilen ve kullanılan platformu konumunda bulunuyor. Ülkede, yaklaşık 2 milyon müşteri Trendyol’u aktif bir şekilde kullanıyor. Şirket, son 1 yılda yerli işletmelerin 10 milyondan fazla siparişini Azerbaycan’a ulaştırmış durumda.