Editör: Eslem Nur KARAMAN
Türk deri ihracatçıları ayakkabı ve saraciye ürünlerini İtalya’da Metaverse ile tanıtıyor
Dijitalleşmede öncü Türk deri ihracatçıları ayakkabıda yüzde 71 artış, saraciyede yüzde 42 artış sağladığı ana pazarı İtalya’da artırılmış gerçeklik teknolojisiyle Metaverse altyapısında ürünlerini sergileyecek.Deri ve deri mamulleri ihracatı 865 milyon dolara ulaştı
Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Erkan Zandar, “2022 yılında 1,5 milyar dolarlık ihracata imza attık. Cumhuriyetin 100’üncü yılında 2 milyar dolar ihracat hedefimize ulaşmak için İtalya’yı en önemli hedef pazarlardan biri olarak görüyoruz. İtalya dünyanın en büyük deri ürün ithalatçılarından biri, yıllık 10 milyar doların üzerinde ayakkabı ürünleri ithalatı var. Ocak-Mayıs döneminde deri ve deri mamulleri ihracatımız yüzde 7 artışla 865 milyon dolara ulaştı.” dedi.
Erkan Zandar, İtalya’ya 2023’ün ilk 5 ayında 60 milyon dolarlık ihracat yaptıklarını açıklayarak, saraciye ihracatında yüzde 45, ayakkabıda yüzde 3,6 artış yaşandığına dikkat çekti. Zandar, “Expo Riva Schuh Fuarı’na 2023 yılı Ocak ayında 41 firma ile Türkiye Milli Katılım Organizasyonu yaptık. Bu sefer 47 firma ile gideceğiz ve bin 300 metrekarelik stant alanında ithalatçıları ağırlayacağız. 47 firmanın katılımıyla gerçekleşecek etkinlik şu an dek Birliğimizin ulaştığı en fazla milli katılımcısı sayısına sahip. Türkiye’den fuara katılım pandemi öncesine göre iki kattan fazla arttı. Son fuarda 111 Türk katılımcı ile ülkemiz ev sahibi İtalya'dan sonra en yüksek katılıma sahip ülke konumundaydı. Katılımcı firmalarımız ziyaretçilerden yüksek oranda sipariş alıyor, özellikle koleksiyon hazırlayan firmalarımız için fuarın önemi gittikçe artıyor” ifadelerini kullandı.
“Ziyaretçiler ürünlerimizi üç boyutlu inceleme şansı yakalayacak”
Pandemi döneminde dünyanın ilk dijital fuarına imza attıklarını belirten Zandar, “Expo Riva Schuh Fuarı’nın birinci edisyonunda bir ilke daha imza atarak firmalarımızın ayakkabı ürünlerini Metaverse ortamında artırılmış gerçeklik teknolojisiyle EIB trend alanında fuar ziyaretçilerine göstermiştik. Bu sefer de firmalarımıza ait toplam 65 ürünü artırılmış gerçeklik teknolojisiyle EİB metaverse altyapısında sergilenecek. EİB Metaverse trend alanında ziyaretçiler ürünlerimizi üç boyutlu 360 derece inceleme şansını yakalayacak. Fuar kapsamında Türkiye milli katılımı dışında bu tarz yeni bir projeyle katılımcı firmaların ve ürünlerinin tanıtımını yapan başka bir ülke daha yok. Ülkemizin dijitalleşme yolunda önemli bir mesafe kat etmesini sağlayacak bu atılımımızdan gurur duyuyoruz” diye konuştu.
Yorumlar
-
DOLAR34,51 %0.08
-
EURO36,23 %-0.10
-
ALTIN2.980,09 %0.61
-
BITCOIN98.800 %2.07
-
ETHEREUM3.387 %7.88
-
BIST9.368 %0.00
Trend Haberler
ASKON'da yeniden Orhan Aydın dönemi!
4. Uluslararası STK Fuarı, Gazze’ye dikkat çekerek islam dünyasında dayanışmayı güçlendirecek
3. İstanbul Kariyer Fuarı bu yıl da iş arayanların akınına uğradı
TÜYAP ve DTSO iş birliği ile düzenlenen Diyarbakır Kitap Fuarı, 5 yıl aradan sonra kapılarını açacak
Elazığ Belediyesi 5. Kitap Fuarı başlıyor
25. Avrasya Pencere, 16. Avrasya Kapı ve 14. Avrasya Cam Fuarları İstanbul’da başladı
ALZ Frankfurt 2. Uluslararası Sağlık Turizmi Fuarı'na yoğun ilgi!
Turizm Yatırım Forumu (TIF 2024) başlıyor
İDMİB’in düzenlediği 6. Detay Deri Ürünleri Tasarım Yarışması’nda kazananlar açıklanıyor
“HOW- Hub of Warehouse” Türkiye’de ilk kez yeni nesil depo sistemleri ve iç lojistik sektörünü buluşturacak!
Anadolu Opera ve Bale Festivali'nin ilk durağı Şırnak olacak
26. Çin Yüksek Teknoloji Fuarı Shenzhen'de başlıyor
Travel Expo 7. Uluslararası Ankara Turizm ve Seyahat Fuarı kapılarını açtı
“Bir Orkestranın İzinde” belgeseli, 35. Ankara Uluslararası Film Festivali'nde VEKAM Özel Ödülü’ne layık görüldü!
İDDMİB Başkanı Çetin Tecdelioğlu: "Avrasya Pencere, Kapı ve Cam Fuarları Tarihi Bir Rekor Kırıyor"