UFI bugün, UFI'nın varlığının ikinci yüzyılına geçişini işaret eden yeni bir logo ve güncellenmiş marka kimliğini duyurdu. Yeniden tasarlanmış görünümün tanıtımı, derneğin yüzüncü yılının başlangıcını ifade ediyor. UFİ'nin mirasını sergileyen ve organizasyonun evrimini yansıtan yeni logo duyuruldu. UFI Başkanı Dickinson: "UFI'nın yeni kimliği, organizasyonumuzun bugün sahip olduğu daha büyük rolü ve sorumluluğu yansıtıyor." ifadelerini kullandı.
UFI, Küresel Sergi Endüstrisi Derneği, bugün yeni bir logo ve güncellenmiş marka kimliğini duyurarak varlığının ikinci yüzyılına geçişini kutluyor. 1925'teki kuruluşundan sonra uzun bir süre organizasyon bir logo kullanmadı. İkinci Dünya Savaşı sonrası bir ara vermenin ardından, 1947'de Hermes'in (Roma'da Mercury olarak bilinir) başını, kanatlı bir miğferle tasvir eden ilk görsel tanıtıldı.
Bu logo, 2003 yılına kadar kullanıldı; o yıl UFI önemli bir yeniden konumlandırma gerçekleştirdi. O zaman derneğin adı “UFI, Küresel Sergi Endüstrisi Derneği” olarak değiştirildi ve UFI'nın gerçekten de Paris ve Hong Kong'da varlık gösteren küresel bir organizasyon haline geldiği yansıtıldı. Bu yeniden konumlandırma, Hermes'in başının soyut bir versiyonunu tasvir eden yeni bir logo içeriyordu.
Yeni logo, organizasyonun mirasının sembolü olarak Hermes'in miğferinin kanadına odaklanıyor. Kanat, UFI'nın üyeleri ve küresel sergiler ile etkinlik endüstrisi için çalışmalarının dört temel sütununu temsil eden dört ip veya tüyden oluşuyor: Etkinlikler, Araştırma, Eğitim ve Savunuculuk. Yeşil rengi, sergilerin işletmeler, destinasyonlar ve topluluklar için sürdürülebilir ve uzun ömürlü olumlu etkisini temsil ederken, insanların sınırları ve kültürleri aşarak buluştuklarında daha büyük bir iyiliğin sağlandığına dair kalıcı bir iyimserliği simgeliyor.
Logo, dijital kanallarda ve fiziksel görünümde kullanılmak üzere optimize edilmiş modern ve temiz bir yazı tipi ile de birlikte geliyor.
UFI Başkanı Geoff Dickinson, “Sektörümüz bu yüzyılın başından bu yana çok değişti ve UFI da bununla birlikte değişti. Sektörümüz için ilgili küresel organizasyon olarak, yeni logo ve görünüm UFI'nın ne kadar büyüdüğünü ve olgunlaştığını sergiliyor. Artık farklı bir rolümüz, daha büyük bir sorumluluğumuz var ve UFI'nın yeni kimliği bunu yansıtıyor. Bu, organizasyonumuza çok iyi uyuyor.” şeklinde yorumda bulunuyor.
Kai Hattendorf, UFI CEO'su, “Önceki UFI görünümünün bu kadar uzun süre dayanabilmesi ve daha dijital bir varlığa uzatılabilmesi için yaklaşık 25 yıl önce yapılan büyük çalışmalara bir testamenttir. Ancak UFI'nın 100. doğum gününün eşiğinde, gelecekteki başarıyı sağlamak için UFI'nın görünümünü yeniden düşünmek ve hayal etmek zamanı geldi.” ekliyor.
Yeni marka kimliği, önümüzdeki haftalarda tüm dijital platformlarda, etkinlik materyallerinde ve iletişim kanallarında yaygınlaştırılacak. 20-23 Kasım 2024 tarihlerinde Koelnmesse'de gerçekleştirilecek UFI Küresel Kongresi'ne katılacaklar, etkinlik sırasında yeni markayı ilk elden deneyimleme fırsatı bulacaklar. Bu etkinlikte özel bir anma hediyesi de sunulacak.