YATED-1 Göcek'te yat ve tekne atıklarını toplayarak denizleri koruyor YATED-1 Göcek'te yat ve tekne atıklarını toplayarak denizleri koruyor

Dünya mobilya sektörünün önemli buluşmalarından biri olacak olan Uluslararası İstanbul Mobilya Fuarı (IIFF) 2023 için geri sayım başladı. 140 bin sektör profesyonelinin 20 bin katılımcısının yabancı olması beklenen fuar TÜYAP ve İFM fuar merkezlerinde gerçekleşecek, toplam 28 salonda olacak. Yerli ve yabancı mobilya üreticilerinin katılacağı fuarda 1000’in üzerinde katılımcı firma ve 3000’e yakın marka ürünlerini sergileyecek. Ayrıca fuarda Heartmade Furniture Dijital Platformu’nun açılışı da gerçekleştirilecek.

Dünya genelinde 200 ülkeye ulaşan ihracatıyla birlikte 10 milyar dolar gibi bir hedef belirlediklerini açıklayan Türk mobilya sektörü, sektörün en büyük buluşmalarından biri olan Uluslararası İstanbul Mobilya Fuarı-IIFF 2023’e hazırlanıyor. Toplamda yaptıkları 25 milyar dolarlık üretim kapasitesi ile uluslararası alanda ilk 5 ihracatçı konumuna yükselmek isteyen sektör; 24-29 Ocak 2023 tarihlerinde TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi, aynı zamanda İstanbul Fuar Merkezi’nde (İFM) 28 salonda 1000’den fazla katılımcı firma ve 3000’e yakın markaya ev sahipliği yapacak. 20 bini yabancı olmak üzere toplam 140 bin sektörün ziyaret edeceği fuar TÜYAP Fuarcılık ve MOS Fuarcılık tarafından Mobilya Dernekleri Federasyonu desteği ile düzenlenecek. Fuarla aynı dönemde Heartmade Furniture Dijital Platformu’nun açılışı da yapılacak.   ‘’IIFF 2023’den beklentimiz çok büyük.’’ Geçen yıl ilk kez TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi ile İstanbul Fuar Merkezi’nde ayı anda düzenlenen İstanbul Mobilya Fuarı-IIFM’de 122 bin ziyaretçiyi ağırladıklarını ve 3 milyar dolarlık iş bağlantısı kurduklarını belirten MOSFED Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Güleç, ‘’Geçtiğimiz fuarda yaptığımız anketler ve aldığımız görüşlerde hem katılımcıların hem de ziyaretçilerin, yüzde 90’ın üzerinde bir memnuniyetle ayrıldığını gözlemledik. IIFF 2023’den beklentimiz çok büyük. İki ayrı fuar merkezinde tam zamanlı gerçekleştireceğimiz IIFF 2023’te İFM’de modern-modüler mobilyalar, yatak ve bazalar, bahçe mobilyaları, ofis ve okul mobilyaları, aksesuar ve kumaş ürünlerini sergilerken; Tüyap’ta ise odak modern-modüler mobilyalar, lüks mobilyalar ve çocuk genç odası mobilyaları yer alacak.’’ dedi.   Fuara Avrupa Ve Amerika Kıtasından İthalatçılar Katılacak Yapılan fuar ile özellikle Avrupa ve Amerika kıtasından ziyaretçiler ile bağlantı kurmak istediklerini belirten Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Güleç, bu sene yaşanan bölgesel gelişmeler ve yaşanan gerilimlerden kaynaklı dünyadaki çoğu üretici ve satın alma uzmanının artık Türkiye’ye yöneldiğini belirtti. Güleç: ‘’Fuarımız katılımcı firmalara bilinirliklerini artırma, yeni ürün ve teknolojilerini sergileme, müşteri-bayi ağını güçlendirme imkanıyla birlikte Türkiye ve dünyadaki sektörel gelişmeleri takip etme imkanı sunuyor. Geçtiğimiz fuarda 3 milyar dolarlık iş bağlantısının kurulmasına şahit olduk. Bu yıl bölgesel gelişmeler ve yaşanan gerilimlerden kaynaklı dünyadaki birçok üretici ve satın alma uzmanı rotasını Türkiye’ye çevirdi. Biz de bu fırsatı kaçırmak istemiyoruz, fuarımızla birlikte hem ülke ihracatımıza katkı sağlayacak hem de dünya mobilya sektörünün ticaret hacmini büyütecek iş bağlantılarına aracılık etmek istiyoruz’’ diye konuştu.   TÜRK MOBİLYA SEKTÖRÜNE DİJİTALDE ‘’HEARTMADE’’ DESTEĞİ MOSFED, fuarlarla aynı dönemde Heartmade Furniture Dijital Platformu’nun (www.heartmadefurniture.com) açılışını da gerçekleştirecek. Platform, sektörün 365 gün erişilebilir ve pazarlanabilir olmasını sağlayacak. Platformda yer alan tüm markalar görünür kılınacak ve entegre yapay zeka teknolojisi ile özgün modeller ön plana çıkartılacak. Yapılacak olan dijital markadan beklentisinin büyük olduğunu söyleyen Güleç; teknoloji, tasarım ve pazarlama başlıklarını üst düzeyde sunan platformun gelecekte mobilya sektörünün akıllı arama motoru haline getirmeyi amaçladıklarını belirtti. Platformun çoklu dil seçeneği, interaktif ürün ve katalog havuzu, proje ve haber akış yönetimi, fuar planlamaları ve teknik tasarım araçları gibi birçok fonksiyonel özelliği de bulunuyor. Türkiye mobilya sektörünün tutku ve adanmışlık ile kalpten üretim yaptığına atıfla “Heartmade Furniture” (kalp ile üretilmiş mobilya) adı verilen platform bir sonraki aşama olarak, bünyesindeki mobilyaların kalitesinin ve standartlara uygunluğunun tescili olarak bir mühür oluşturmayı da amaçlıyor.
Editör: Eslem Nur KARAMAN