İstanbul Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği (İTHİB) tarafından altıncısı düzenlenen Texhibition İstanbul Kumaş, İplik ve Tekstil Aksesuarları Fuarı, bu yıl 25 bine yakın ziyaretçiyi ağırladı. Fuar, 100'den fazla ülkeden katılım sağlanmasıyla dikkat çekerken, İTHİB Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Öksüz, tekstil sektörünün prestijli etkinliği haline gelen Texhibition'a Ticaret Bakanlığı tarafından 'prestijli fuar' desteği verilmesi durumunda, çok daha hızlı bir büyüme ivmesi yakalayacaklarını belirtti.

11-13 Eylül tarihlerinde İstanbul Fuar Merkezi'nde gerçekleşen etkinlikte, tekstil sektörünün önde gelen temsilcileri bir araya geldi. 539 firmanın katıldığı fuar, trend seminerleri, "Sustainability Talks – Texhibition" programı ve inovasyon alanlarıyla yoğun ilgi gördü. Ahmet Öksüz, global tekstil fuarlarına katılımın azaldığı bir dönemde Texhibition'ın yükselişini sürdürdüğünü, Avrupa'nın en iyi fuarları arasına girdiklerini vurguladı. Amacın kâr değil, zorlu günler geçiren tekstil sektörüne destek sağlamak olduğunu ifade eden Öksüz, yabancı alıcı oranının %40'a ulaştığını ve fuarın İstanbul ile Türkiye markasına katkı sağladığını kaydetti. Bakanlık desteğiyle dünya çapında daha da büyük başarılara imza atabileceklerine inandığını belirtti.

Markalı İhracatın Önemi

Patisserie Show Yenikapı Avrasya Gösteri ve Sanat Merkezi'nde kapılarını açtı! Patisserie Show Yenikapı Avrasya Gösteri ve Sanat Merkezi'nde kapılarını açtı!

Küresel talep daralmasına karşı alternatif pazarlara yönelerek çözüm aradıklarını aktaran Öksüz, bu dönemde markalı ihracatın daha da önem kazandığını vurguladı. Türk tekstil sektörünün yüksek katma değerli üretim kapasitesine dikkat çeken Öksüz, markalaşmanın geliştirilmesi gerektiğini ve bu doğrultuda Türk firmalarının küresel düşünerek marka satın alımları veya ortaklık modellerine sıcak bakmalarının önemini dile getirdi. Sadece tedarik zincirinde bir marka olmanın yeterli olmadığını, Türk markalarının dünya genelinde tanınması ve bayrağın dalgalandırılması gerektiğini belirtti.

Reel Sektör ve Kamu İş Birliği

Öksüz, tekstil ve hazır giyim sektörlerinin Türkiye ekonomisi ve istihdam için büyük önem taşıdığını, küresel talep düşüşü ve yüksek üretim maliyetlerinin sektörü zorladığını söyledi. Döviz kurunun enflasyonun altında kalmasının da ihracat üzerinde olumsuz etkiler yarattığını belirten Öksüz, bu sıkıntıların aşılması için reel sektör ile kamu arasındaki iş birliğinin güçlendirilmesi gerektiğini vurguladı. Üretim maliyetlerindeki artışın, ihracatçılar için pazar kaybı riski doğurduğunu, bu riskin önlenmesi için kamu ile sektörün koordineli çalışmasının önemine dikkat çekti.

Sektörün Gücü ve Sürdürülebilirlik

İTHİB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Texhibition İcra Kurulu Başkanı Fatih Bilici, Türkiye'nin dünyanın beşinci en büyük tekstil ihracatçısı olduğuna işaret etti. Türk tekstil sektörünün çevre dostu üretim süreçleriyle sürdürülebilir üretimde öncü olduğunu ifade eden Bilici, Texhibition’ın Türk tekstilinin inovasyonlarını dünyaya tanıtmak için önemli bir fırsat sunduğunu belirtti. Bilici, fuarın sürdürülebilir büyümeye katkı sağlamaya ve dünyanın dört bir yanından alıcıları Türkiye'ye çekmeye devam edeceğini sözlerine ekledi.

Editör: Eslem Nur KARAMAN