25. Avrasya Pencere, 16. Avrasya Kapı ve 14. Avrasya Cam Fuarları İstanbul’da başladı 25. Avrasya Pencere, 16. Avrasya Kapı ve 14. Avrasya Cam Fuarları İstanbul’da başladı

Türk hazır giyim sektörü 5-7 Temmuz'da Paris'te düzenlenen Premiere Vision Manufacturing Fuarı'ndan memnun döndü.

Geçtiğimiz yılı 12,9 milyar dolar ihracatla kapatan Tekstil sektörü, 2022 yılında da ihracatını artırmaya yönelik çalışmalara odaklandı. Fransa'da düzenlenen dünyanın en büyük tekstil fuarlarından Premiere Vision Paris’e 212 Türk firması ile katılım sağladı.

Bin 200’e yakın firmanın katıldığı fuarda 2023 – 2024 sonbahar – kış kreasyonları görücüye çıktı. Dün­yanın en önemli tekstil fuarı olarak gösterilen Pre­miere Vision Paris’e Türkiye’den 212 firma katılım sağladı. Türkiye tekstil sektörünün kalbi olan Bur­sa’dan ise fuara 57 firma katıldı. Premiere Vision fuar­larının bir sonraki buluşması ise 19 – 20 Temmuz tarihleri arasında New York’ta olacak. Türkiye tekstil ihracatının yüzde 15'ini tek başına gerçekleştiren ve bu yıl 1 milyar 600 milyon dolar ihracat hedefleyen UTİB, yıla hızlı başladı. Tekstil endüstrisinin dünyadaki en büyük fuarlarından olan Paris'teki Texworld ve Premiere Vision'a damga vuran UTİB üyesi Bursalı firmalar, fuar ziyaretçilerinden büyük ilgi gördü.   UTİB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Pınar Taşdelen Engin, iki fuara Bursa'dan toplam 52 firmanın katıldığını belirterek "Bu yıl öncelikli hedefimiz olan Avrupa Birliği'ne ve ABD'ye ihracat artışı kaydedeceğimize inanıyoruz” dedi.   Çevre ve komşu ülkelerde yaşanan olumsuz siyasi ve ekonomik gelişmeler nedeniyle geçen yıl yüzde 14 kayıpla 1 milyar 210 milyon dolar ihracat gerçekleştiren Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB), küresel ekonomide yaşanan toparlanma süreci ve bölgesel siyasi istikrarın kademeli olarak tesis edilmesi ile birlikte ihracatta yeniden artış ivmesi kazanılması için çalışmalarını sürdürüyor. Türkiye tekstil ihracatının yüzde 15'ini tek başına gerçekleştiren ve bu yıl 1 milyar 600 milyon dolar ihracat hedefleyen UTİB, bu kapsamda yıla hızlı başladı.   Paris'te düzenlenen ve dünya tekstilinin buluşma noktası olan Texworld'e Çin'in ardından en büyük katılımı 98 firma ile Türkiye gösterdi. Türkiye, özellikle Bursalı firmaların ürünleri ile tekstilde gücüne güç kattı. UTİB'e üye toplam 27 Bursalı firmanın sergilediği kumaş, hazır giyim ve aksesuar ürünleri yabancı ziyaretçilerden büyük ilgi gördü. Fuara Türkiye ile birlikte Çin, Kore, Almanya, ABD, Fransa, İngiltere ve İtalya gibi 23 ülkeden 657 firma katılım gösterdi.   Premiere Vision'a Bursa'dan 25 firma katıldı Dünya tekstilinin gözünün çevrildiği Paris'teki bir diğer fuar olan 84. Premiere Vision'a ise yine UTİB'e üye 25 firmanın aralarında olduğu toplam 142 Türk firması katıldı. Bursalı firmalar, en yeni ürünleriyle fuara damgasını vurdu. Türkiye'nin İtalya ve Fransa'nın ardından en çok katılım gösteren ülke olduğu fuara, aralarında İngiltere, Portekiz, Japonya, Almanya ve ABD'nin de olduğu 52 ülkeden 1.720 firma katıldı.   UTİB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Pınar Taşdelen Engin, Bursa'nın fuarlara verdiği önemin rakamlarla tescil edildiğini söyledi. Pınar Taşdelen Engin, "Geçen yıl Premier Vision Fuarı'na katılan 119 Türk firmanın 19'u Bursalı iken, bu yıl 142 Türk firma arasında Bursalı firmaların sayısı 25'e yükseldi. Ülke bazında katılımcı sayısı olarak da İtalya ve Fransa'dan sonra üçüncü sıradayız. Texworld Fuarı için de durum benzer şekilde. Toplam 99 Türk firmanın 27'si Bursalı. Texworld'de de katılımcı sayısı olarak Çin'in ardından ikinci sıradayız” diye konuştu.   Dünya tekstil sektörünün Türkiye'ye gitgide daha da önem vermeye başlamasının sevindirici bir gelişme olduğunu da kaydeden Taşdelen Engin, "Bu yıl öncelikli hedefimiz olan Avrupa'da ihracat artışı kaydedeceğimize inanıyoruz. Aynı şekilde ABD'de de belli bir artış yakaladık ve bunun süreceğini düşünüyoruz” şeklinde konuştu.   UTİB, ihracatı artırmak için yeni pazarlara odaklandı Bu yıl 1 milyar 600 milyon dolar ihracat hedefleyen UTİB, bu kapsamda geçen yıllarda olduğu gibi bu yıl da geniş çaplı milli katılım fuar organizasyonları, trend alanları, ticaret ve alım heyetleri gibi pek çok etkinliğe imza atmayı planlıyor.   İhracata dayalı kalkınma hedefleri doğrultusunda yeni pazar arayışlarını sürdüren ve alternatif pazarlarda gücünü artırmanın yollarını arayan UTİB, özellikle ABD, Kuzey Afrika ve yeni işbirliklerinin kapısını araladığı İran pazarında etkinliğini artırmayı hedefliyor.   Türkiye tekstil ihracatının yüzde 15'ini gerçekleştiren UTİB'in geçen yıl en fazla ihracat yaptığı ilk beş ülke; Almanya, Birleşik Krallık, Romanya, ABD ve Rusya oldu. UTİB, Rusya ve Birleşik Krallık dışında en büyük ihracat pazarlarına miktar bazında ihracatını artırdı.

Bir sonraki Fuar, 7-9 Şubat 2023 tarihlerinde gerçekleşecek.