TÜYAP İstanbul’da Informa Markets tarafından düzenlenen SIGN İstanbul ve PROMOGIFT İstanbul fuarları, endüstriyel reklam ve dijital baskı dünyasının yanı sıra Türkiye’nin 300 milyar liralık promosyon sektörünü bir araya getirerek kapılarını törenle açtı. İki büyük organizasyona 400 firma katılım gösterirken, PROMASİAD Başkanı Ömer Karatemiz fuarın açılışında fuarın önemine ve beklentilere dair önemli açıklamalarda bulundu.

Ömer Karatemiz, PROMOGIFT İstanbul’un henüz genç bir fuar olduğunu ifade ederek, geçmiş yıllarda SIGN İstanbul bünyesinde Promogift alanında yer aldıklarını, ancak bu yıl fuarın ikinci kez bağımsız bir organizasyon olarak düzenlendiğini belirtti. Karatemiz, “Her iki fuarın aynı zamanda ve aynı ortamda gerçekleşmesi, endüstriyel reklam ve promosyon sektörlerinde büyük bir sinerji yarattı. Yurt dışından da geçen yıla göre üç kat daha fazla yoğun bir katılımcı talebiyle karşılaştık. Bu yıl 110 firmamız PROMOGIFT İstanbul’da yer alıyor. Tüm katılımcılarımız açısından verimli geçeceğine inanıyoruz,” şeklinde konuştu.

İTO Başkan Yardımcısı Develioğlu: PROMOGIFT İstanbul, sektörün kurumsal yapısını güçlendiren kritik bir buluşma noktası İTO Başkan Yardımcısı Develioğlu: PROMOGIFT İstanbul, sektörün kurumsal yapısını güçlendiren kritik bir buluşma noktası

PROMOGIFT İstanbul’a yurt dışından yoğun ilginin olduğunu belirten Karatemiz, özellikle Avrupa, Türkiye Cumhuriyetleri, Kuzey Afrika ülkeleri ve Orta Doğu’dan gelen katılımcı sayısının arttığını vurguladı. Ayrıca, Avrupa ülkelerinin Türkiye’yi promosyon sektöründe bir üretim üssü olarak gördüğünü ifade eden Karatemiz, “Tekstil, plastik, demir-çelik, ahşap ve orman ürünleri gibi alanlarda üyelerimizin Avrupa’nın hemen her ülkesinde yoğun işbirlikleri mevcut. Son dönemde Kuzey Amerika’dan da ilgi görmeye başladık, bu ilgi taze ama gelecek vadeden bir gelişme,” dedi.

Türkiye promosyon sektörünün yıllık 2 milyar dolarlık ihracat hacmine sahip olduğunu hatırlatan Karatemiz, bu fuarın ihracat pazarına sağladığı katkıya dikkat çekti: “Son yıllarda üyelerimizin çoğu ihracata odaklandı. Pandemi sonrası tedarik zincirinde alternatif arayışına giren Avrupa ve Amerika pazarı için Türkiye önemli bir tedarikçi konumunda. PROMOGIFT İstanbul ile bu gücümüzü uluslararası arenada daha geniş kitlelere tanıtmayı hedefliyoruz.”

Dört gün sürecek fuarın, Türkiye promosyon sektörünün uluslararası alandaki gücünü pekiştirmesi ve Türk firmalarının ihracat potansiyelini arttırması bekleniyor. PROMOGIFT İstanbul, Türkiye’nin promosyon sektöründeki başarısını dünyaya tanıtmak için önemli bir platform olarak öne çıkıyor.

Editör: Sude Yılmaz